بهرام سبحانی اظهار کرد

راه نجات تولید فولاد صادرات است

راه نجات تولید فولاد صادرات است

مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، سبحانی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی راه نجات تولید صادرات است، اظهار کرد: ادامه حیات تولید در واحدهای تولیدی را باید در صادرات جستجو کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، وی با بیان اینکه بدترین دوران در تاریخ بازار جهانی فولاد در سال جاری اتفاق افتاده است، افزود: در یک سال گذشته، در بازار داخلی رکود وجود داشت و اگر صادرات فولاد مبارکه وجود نداشت، این شرکت با مشکلات عدیده ای مواجه می شد. میزان تولید در سال 1392، 500 هزار تن بود که به یک میلیون تن رسید. در سال گذشته و امسال حجم تولید به 1.5 میلیون تن افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان به مشکلات اصلی در زمینه صادرات فولاد اشاره و خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات پول در غیاب یک شبکه بانکی ریسک بسیار بالایی دارد. برخی از مشکلات نیز به موقعیت بین المللی ایران و تحریم ها بازمی گردد.

سبحانی با اشاره به ضعف در سیستم حمل و نقل گفت: در سند چشم انداز قرار است تولید شرکت فولاد مبارکه از 16 میلیون تن به 55 میلیون تن افزایش یابد و باید برای صادرات بیش از 20 میلیون تن پیش بینی هایی انجام شود. اما ما هم اکنون در صادرات 1.5 میلیون تن نیز مانده ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر حمل ونقل جاده ای و دریایی کشور برای حمل تولیدات کارخانه ها با مشکلاتی روبرو است. در این راستا باید زیرساخت های لازم برای صادرات فراهم شود.

وی با بیان اینکه 54 درصد از تولیدات فولاد مبارکه به اروپا صادر می شود، اضافه کرد: قیمت های صادراتی به هیچ وجه تابع قیمت داخلی نیستند، بلکه تابع قیمت های رقبا در کشورهای دیگر هستند.

سبحانی خاطرنشان کرد: اینکه در شرایط کنونی، فولاد مبارکه همراه و همگام با شرکت های بزرگ آسیایی مانند تویوتا و سامسونگ حرکت می کند این ها ریشه در هدف گذاری های صادراتی دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولااد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران