تولید سنگ آهن ریوتینتو در سه ماهه اول امسال 12 درصد توسعه یافت که کمتر از میزان مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

رشد تولید سنگ آهن ریوتینتو کند شد

رشد تولید سنگ آهن ریوتینتو کند شد

تولید ریوتینتو به 74.7 میلیون تن در مدت سه ماه تا 31 مارس در مقایسه با 66.4 میلیون تن در مدت مشابه سال 2014 رسید در حالیکه تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ تولید این معدنکار در این مدت را 82.7 میلیون تن پیش بینی کرده بودند. صادرات سنگ آهن از معادن ریوتینتو در منطقه استرالیای غربی در نتیجه آب و هوای مرطوب کاهش یافت و بندر دامپیر که از سوی این تولیدکننده استفاده می شود ماه گذشته به دلیل گردباد اولوین و همچنین به مدت کوتاهی در ژانویه به دلیل طوفان تعطیل شد. ریوتینتو اعلام کرد توسعه معادن، خطوط راه آهن و تسهیلات بندر در پیلبارا به منظور افزایش تولید تقریبا تکمیل شده و هدف این شرکت برای صادرات کل سال همچنان 350 میلیون تن است.

با وجود اینکه ریزش قیمت، سود معدنکاران بزرگ را به خطر انداخته با اینهمه گزینه دیگری بجز افزایش تولید برای استفاده کامل از معادنشان و کمتر کردن هزینه‌ها ندارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ریوتینتو که دومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در جهان است، از ذخایر خود تا پایان سال 2015 استفاده خواهد کرد تا گردش نقدی از کسب و کار سنگ آهن را حداکثر کند.

متوسط هزینه نقدی تولید هر تن سنگ آهن در ریوتینتو 19.50 دلار در سال 2014 بود و پیش بینی می‌شود امسال به حدود 17 دلار برسد.

قیمت سنگ آهن از رکورد 130 دلار در هر تن در ابتدای سال گذشته به حدود 50 دلار تا ابتدای هفته جاری نزول کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران