مديرعامل فولاد جنوب مطرح کرد

پيش‌بيني بهبود قيمت فولاد در شش ماهه دوم سال

پيش‌بيني بهبود قيمت فولاد در شش ماهه دوم سال

مديرعامل فولاد جنوب اظهار کرد: با پايان تعطيلات تابستاني و تخصيص بودجه‌هاي عمراني به سازمان‌هاي دولتي بازار فولاد نيز رونق خواهد گرفت و پيش‌بيني مي‌شود قيمت فولاد در شش ماهه دوم سال 1394 بهبود يابد.

 

به گزارش استیل پدیا، احمد دنيا نور با اشاره به اينکه تعطيلات سه ماهه تابستان بازار فولاد را با رکود همراه کرده است، گفت: با وجود آن که پيش‌ بيني مي‌شد در ابتداي سال جاري شاهد افزايش رونق و قيمت فولاد باشيم اما کاهش فعاليت‌هاي عمراني و ساخت‌وساز به دليل تعطيلات تابستاني رکود را بر بازار اين محصول حاکم کرد. گرچه بخشي از اين رکود ناشي از نوسانات قيمت ارز در شهريور ماه بود، با اين حال سهم عمده رکود ناشي از کاهش فعاليت‌هاي عمراني در کشور بوده است.

 
او با تاکيد بر اينکه پيش‌بيني مي‌شود بازار فولاد در شش ماهه دوم رونق بگيرد افزود: تخصيص بودجه‌هاي عمراني به سازمان‌هاي دولتي و افزايش تقاضا براي فولاد محرکي براي بهبود قيمت فولاد خواهد بود، البته آمار توليد فولاد که در مهر ماه منتشر خواهد شد بيانگر کاهش جزئي توليد فولاد شهريور ماه به دليل تعطيلات تابستاني برخي شرکت‌هاي توليد کننده خواهيم بود و اين مسئله به رکود بازار ارتباط چنداني ندارد.

 
دنيا نور با نگاهي به ديگر عوامل تشديد‌ کننده رکود بازار فولاد تصريح کرد: در ابتداي شهريور ماه اتحاديه توليد کنندگان فولاد چين با انتشار گزارشي از در نظر گرفتن صادرات 100 ميليون تني فولاد براي شهريور ماه خبر داده بود که بر اساس اين گزارش قرار بود 30 درصد اين محصول به بازار خاورميانه صادر شود، حال فضاي ناشي از اين خبر بستر تشديد رکود بازار فولاد را براي کشور رقم زد که بيشتر ناشي از ترس توليدکنندگان از ورود کالاهاي چيني به بازار کشور بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران