مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد

همکاری های دو جانبه سازمان نظام مهندسی معدن و ایمیدرو برای توسعه بخش معدن ضروری است

همکاری های دو جانبه سازمان نظام مهندسی معدن و ایمیدرو برای توسعه بخش معدن ضروری است

همکاری های دوجانبه سازمان نظام مهندسی معدن و ایمیدرو برای توسعه بخش معدن ضروری است.

 

به گزارش استیل پدیا، رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: همکاری های دوجانبه سازمان نظام مهندسی معدن و ایمیدرو برای توسعه بخش معدن ضروری است.

 

مهدی کرباسیان در دیدار با نادعلی اسماعیلی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهداف چشم انداز 1404 و دستیابی به قدرت برتر ایران در منطقه، نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی، خودکفایی و خوداتکایی، کاهش بیکاری و برخورداری از اشتغال پایدار، توسعه بخش معدن در اقتصاد اهمیت خاصی پیدا کرده و در این میان، جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن و ایمیدرو ویژه است و برای تحقق آن، همکاری این 2 سازمان باید افزایش یابد.

 

وی افزود: با توجه به تخصصی بودن و مردمی بودن سازمان نظام مهندسی معدن، استفاده از همه سلایق و تفکرات در راستای اهداف کشور و توسعه بخش معدن ضروری است. این سازمان در عین مستقل بودن، باید همراه با دولت و پشتیبان سیاست های منطقی دولت باشد و تصمیمات این بخش را کارشناسی کرده و مشاوره های لازم را ارائه کند.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه نقد کارشناسی موجب ارتقای کیفیت امور در بخش معدن می شود، گفت: معتقد نیستم همه تصمیات ما مورد حمایت سازمان نظام مهندسی معدن باشد و با توجه به وجود اعضای متخصص و توانمند در این سازمان، باید از ظرفیت های موجود بهره گرفته شود.

 

وی ادامه داد: ایمیدرو نیز همکاری های خود با سازمان نظام مهندسی معدن را شروع کرده و امیدواریم این روند تداوم یابد و سازمان مذکور نیز از ظرفیت تخصصی و کارشناسی ایمیدرو استفاده کند.

 

کرباسیان با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در طیف های کارگری، تکنسین و کاربردی و تخصصی معادن بیان داشت: ایمیدرو ضمن اختصاص بودجه، با همکاری سازمان های «نظام مهندسی معدن» و «آموزش فنی حرفه ای کشور» کار آموزش در معادن را شروع کرده و نیاز است این آموزش ها گسترده تر شود.

 

وی با اشاره به ضرورت ارتقای موضوع ایمنی معادن، تصریح کرد: متاسفانه پس از بحران جهانی اقتصاد، معادن کوچک و متوسط به این امر کمتر توجه می کنند.  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران