عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن مطرح کرد

تشریح اهداف سنگ آهنی ها برای صادرات کنسانتره و گندله

تشریح اهداف سنگ آهنی ها برای صادرات کنسانتره و گندله

علاوه بر بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری های دولتی در زیر ساخت ها , توجه به تولید, قیمت گذاری فروش و جذب سرمایه گذار از اولویت های انجمن سنگ آهن است .

 

به گزارش استیل پدیا، سجاد غرقی عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در کنفرانس بین المللی آهن و فولاد متال بولتن با بیان این مطلب گفت: انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران دارای 131 عضو شامل تولید کنندگان و تجار است که بیش از 91 درصد از عملکرد تولیدات سنگ آهن ایران را شامل می شوند.

 

غرقی ادامه داد: این انجمن در مذاکراتی که با دولت داشته موفق شد در سال های 2012 که شاهد بهبود وضعیت بازار بودیم، موضوع وضع تعرفه ها را به نتیجه رساند به گونه ای که در سال 2014 شاهد کاهش عوارض بخش کنسانتره و گندله بوده ایم و امیدواریم بتوانیم برای ایجاد جذابیت در سرمایه گذاری در این حوزه ها، عدد آن را به صفر برسانیم. وی مشکل بخش سنگ آهن ایران را سهم کم ایران در فروش تولیدات خود در بازارهای جهانی نسبت به سایر کشورها دانست.

 

عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن با تاکید برمزایای کلیدی سنگ آهن در زنجیره فولاد گفت: دلیل استفاده ما از این ماده معدنی به جای قراضه محدود بودن تولید قراضه آهن است. وی ادامه داد: ایران دارای 199 معدن سنگ آهن است که تعداد محدودی از آن در قالب معادن بزرگ شناخته می شود. همچنین 12 معدن از این معادن 70 تا 75 درصد از کل ذخایر سنگ آهن را به خود اختصاص دادند.

 

غرقی افزود با وجود شناسایی 3.3 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن در ایران چشم انداز مثبت در این خصوص تنها 2.5 میلیارد تن است که 75 درصد آن مگنتیت و مابقی هماتیت است و متوسط عیار این ذخایر 51 درصد بوده در حالی که متوسط عیار جهانی 42 درصد است از این رو نیاز به سرمایه گذاری برای رفتن به افق های پایین تر حفاری دیده می شود.

 

وی با بیان این نکته که هزینه تولید در ایران با وجود دیدگاه های مختلف پایین است گفت: دو عامل که بر روی هزینه ها تاثیر عمده ای دارد پایین بودن ارزش ریال و کم بودن هزینه انرژی و نیز سطحی بودن معادن ایران است. وی اظهار داشت چیزی که هزینه ها را افزایش می دهد کرایه های حمل و نیز هزینه دستمزد کارگران استکه در مقایسه با سایر کشور ها رقم بالاتری است.

 

عضو هیات مدیره انجمن در ادامه به تشریح مزایای تولید سنگ آهن در ایران پرداخت و گفت: انرژی، آهن قابل قبول، بازارهای چین و کشور های در حال توسعه، رشد صنعت فولاد داخلی و نزدیکی به آب های آزاد از مزایای تولید در ایران است اما در زیر ساخت ها و اکتشاف و نیز حمل و نقل نیاز به سرمایه گذاری دیده می شود.

 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر نیاز به برند سازی، ارتقا بهره وری و اکتشاف و شاخص گذاری در خصوص محصولات سنگ آهنی از واجبات است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران