جایگاه ویژه چین در عرضه و تقاضای مواد معدنی

جایگاه ویژه چین در عرضه و تقاضای مواد معدنی

یک تحلیل گر بین المللی با اشاره به اینکه نیاز به فلزات، وابسته به اقتصاد پکن بوده و با فراز و نشیب های بازار ساخت و ساز آن تغییر میکند، گفت: چین همچنان مرکز توجهی برای تصمیم گیری و استراتژی های تولید در صنعت معدن است.

 

به گزارش استیل پدیا، جولیا رالف (Julia Ralph) در کنفرانس سه روزه معدن فیلیپین (Mining Philippines 2015)، اظهار کرد علیرغم آنکه مصرف جهانی فلزات کلیدی همچون آلومینیوم، مس، روی و سرب، از افزایش ها و کاهش های تولید ناخالص جهان تبعیت میکند، چین حجم بیشتری از مصرف جهانی را به خود اختصاص داده است در حالیکه در مجموع تولید جهانی، نقش کمتری دارد.

 
چین بزرگترین خریدار مس، نیکل و روی جهان است. به عنوان مثال، در خصوص نیکل، چین دست کم مصرف کننده 50 درصد نیکل تولیدی جهان است در حالیکه تنها در تولید 30 درصد از نیکل جهان شرکت دارد.

 
بانک جهانی در ماه جولای اعلام کرد که سهم چین از میزان مصرف فلزات جهان، طی سالهای 2000 تا 2014، از 13 درصد به 47 درصد رسیده است (بیش از 3 برابر).

 
همچنین میزان مصرف فلزات چین را در نیمه اول سال 2015، رو به کاهش خواند و دلیل آن را افت ساخت و ساز، کاهش تخصیص هزینه برای زیر ساختها، تولید و صنعت دانست.

 
حتی با اینکه تولید ناخالص جهان روند رو به رشدی را نشان میدهد، رالف معتقد است صنعت معدن، بایستی برای ارزیابی چرخه عظیم مواد معدنی، به چین نگاه ویژه داشته باشد.

 
او در ادامه افزود: در حالیکه "تقاضا" چرخه عظیم مواد معدنی را آغاز میکند، وضعیت "عرضه" است که عملکرد قیمت های فلزات را تعیین میکند.

 
به گفته وی، حتی در بدترین شرایط تقاضا، قیمتها همچنان میتوانند در شرایط مناسب باشند، به شرطی که عرضه، به درستی مدیریت شود.

 
اطلاعات سال 2000 نشان میدهد که قیمت مس در بورس فلزات لندن، روی میانگین 0.8070 سنت امریکا بر پوند ایستاده بود. در حالیکه در سپتامبر 2015، این رقم 2.43 دلار بر پوند است.

 
رالف تاکید کرد که حتی در چرخه ثابتی از حجم تقاضا، پیامدهای قیمت متفاوت است و منحنی هزینه تولید ماده معدنی بسیار تاثیر گذار است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران