افزایش قیمت سنگ آهن

افزایش قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل فوری در بندر تیانجین چین، 1.4 درصد افزایش یافت و به 56.80 دلار بر تن رسید.

 

به گزارش استیل پدیا،  در آغاز فصل رونق سالانه ساخت و ساز چین، نشانه ای از افزایش تقاضا برای فولاد دیده نشد، حرکت سنگ آهن اکنون، به سوی بیشترین افت هفتگی قیمت از 10 هفته گذشته تا کنون است.

 
تحلیل گران معتقدند پیش بینی ها برای عرضه بیشتر این ماده معدنی در بازار جهانی، سنگ آهن را در ماههای پایانی 2015، تحت فشار کاهش قیمت قرار خواهد داد.

 
دنیل هاینز (Daniel Hynes)، تحلیل گر ANZ Bank، اظهار کرد با وجود آنکه تاکنون ماههای سپتامبر و اکتبر، فصل رونق فولاد و سنگ آهن بوده است، اما اکنون انتظار می رود که در بازار سنگ آهن در اواخر 2015، نشانه هایی از افت قیمت دیده شود و به نظر نمی رسد که امسال نیز همچون سالهای قبل، شاهد اوج گیری ساخت و سازها در این مدت باشیم.

 
تقاضا برای فولاد در چین، که بزرگترین مصرف کننده این محصول صنعتی است، عموما در ماه سپتامبر و افزایش ساختمان سازی، رو به افزایش میرود. اما کاهش رشد اقتصادی چین، این تقاضا را کم کرده است. از سال 1981 روند افزایش تقاضا همواره مثبت بود تا سال 2014 که برای اولین بار، افت کرد و 2015 نیز افت دوم را رقم خواهد زد.

 
در میان افزایش عرضه سنگ آهن از سوی تولید کنندگان اصلی این ماده معدنی، پیش از پایان 2015، شاهد افزایش عرضه سنگ آهن از معدن دو میلیارد دلاری روی هیل (Roy Hill) نیز خواهیم بود.

 
از زمانی که در 8 جولای قیمت سنگ آهن به کف 44.10 دلار بر تن رسید، در هفته های اخیر قیمت سنگ آهن در بازه 55 تا 58 دلاری در حرکت بوده است.

 
در بورس معاملات آتی دالیان، قیمت سنگ آهن برای تحویل در ماه ژانویه 2016، 1.7 درصد تنزل یافت و به 388 یوآن (61 دلار) بر تن رسید.

 
در بورس آتی شانگهای نیز میلگرد ماه ژانویه با 0.7 درصد کاهش به قیمت 1,922 یوآن بر تن معامله شد.

 
همچنین متال بولتن قیمت سنگ آهن 62 درصد را در بندر کینگداو، برابر 57.37 دلار بر تن اعلام کرد که از رشد 0.28 درصدی حکایت میکند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران