افزایش عرضه و پروژه های آتی سنگ آهن

رکورد تاریخی کاهش قیمت سنگ آهن

رکورد تاریخی کاهش قیمت سنگ آهن

شاخص قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح خود از نوامبر 2008 رسید.

 

به گزارش استیل پدیا، بهای هر تن سنگ آهن 62 درصد در بندر تیانجین چین با 1.8 درصد افت به 43.3 دلار سقوط کرد.

 

افزایش عرضه و پروژه های آتی سنگ آهنی از پیلبارا به این کاهش نرخ ها کمک کرده است.

 

در روزهای گذشته نیز پیش بینی بسیاری از کارشناسان به ادامه سقوط قیمت های سنگ آهن و رسیدن آن به کمتر از 40 دلار حکایت داشت.

 

Andy Xie، یکی از تحلیلیگران بازارهای مالی و کالایی معتقد است سنگ اهن به زیر 40 دلار سقوط می کند و در سال آینده این ماده معدنی به قیمت های بالای 30 دلار معامله می شود.

 

وی که رییس اسبق اقتصاددانان مورگان استنلی در امور آسیا - اقیانوسیه است پیش از این به رسیدن صنعت فولاد به نقطه بحرانی اشاره کرده بود.

 

وی اعلام کرده بود، تولید فولاد در جهان باید کاهش یابد تا عرضه و تقاضا متعادل شوند.

 

Andy Xie همپنین پیش بینی کرده بود که در اوایل هفته جاری به کمتر از 40 دلار برسد.

 
گلدمن ساکس نیز تداوم ضعف برای تقاضای سنگ آهن را برای دو سال آینده پیش بینی کرده بود. علاوه براین این موسسه ادامه روند فعلی کاهشی را برای سنگ آهن دور از انتظار نداسته است.

 

تحلیلگران گلدمن ساکس انتظار افت قیمت سنگ آهن را در سال آینده 44 دلار در هر تن (CFR چین) و در سال 2017 40 دلار دانسته اند.

 

این کارشناسان می گویند، پیش بینی تضعیف تقاضا از پاییز سال گذشته می شد اما این ضعف بیش از انتظارات بوده و دلیل اصلی آن عرضه مازاد و افزایش این عرضه بوده است و حتی پیش بینی می شود این تفاوت میان عرضه و تقاضا ادامه یابد.

 

تحلیل جدید بانک مک کواری بر این اساس است که وخامت در کارخانه های فولادی چین ادامه خواهد یافت چراکه این شرکت ها در نظر دارند در زمان بحران حال حاضر که شاهد افت بی سابقه قیمت های فولاد هستیم از ضرر و زیان موجود جلوگیری کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران