زنگ خطر برای سنگ آهنی‌ها

نوامبر سیاه سنگ‌آهن

نوامبر سیاه سنگ‌آهن

قیمت جهانی سنگ آهن در ماه جاری میلادی با کاهش زیادی همراه بود تا جایی که این روزها به کمترین قیمت خود در هفت سال گذشته رسیده است.

 

به گزارش استیل پدیا، ایران یکی از صادرکنندگان سنگ آهن به چین است؛ کشوری که بزرگترین وارد کننده سنگ آهن به شمار می رود اما مدتی است که تقاضا برای صنعت فولاد این کشور کاهش یافته و همین موضوع سبب شده تا قیمت فولاد چین کاهش یابد.

 

کاهش قیمت فولاد چین، تقاضای این کشور به سنگ آهن و کاهش قیمت آن را باعث شد و در نهایت قیمت سنگ آهن که از بازار چین تاثیر می پذیرد دچار کاهش چشمگیری شده و به کمترین مقدار خود از سال 2008 تاکنون رسیده است.

 

قیمت سنگ آهن برای تحویل در چین به 43.4 دلار به ازای هر تن رسید که در هفت سال اخیر بی سابقه بوده است.

 

این در حالی است که در همین مدت شاخص قیمت سنگ آهن ایران در متال بولتن نیز همواره با کاهش روبرو بوده و برای ششمین هفته متوالی سیر نزولی را تجربه کرده است.

 

متال بولتن در آخرین اعلام خود، قیمت سنگ آهن ایران را در 25 نوامبر 2015 برابر 41.16 دلار به ازای هر تن اعلام کرده که در مقایسه با هفته گذشته یک دلار و 79 سنت کاهش یافته است.

 

متال بولتن در 18 نوامبر قیمت سنگ آهن ایران را 42.95 دلار اعلام کرده بود.

 

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که وضعیت صنعت فولاد چین در سال آینده میلادی نیز بهبود نخواهد یافت و به این ترتیب زنگ خطر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن درآمده است و شاید مجبور شوند برای ایجاد تعادل در بازار تولید خود را در سال آینده کاهش دهند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران