غول های معدنی جهان در انتظار رفع تحریم های ایران

غول های معدنی جهان در انتظار رفع تحریم های ایران

در کنفرانس آهن و فولاد اخیر متال بولتن تعدادی از شرکت های معتبر خارجی در صنعت آهن و فولاد حضور داشتند. ولیکن آیا تا قبل از برداشته شدن تحریم ها، شرکت کنندگان خارجی در کنفرانس کیش قراردادی با طرف های ایرانی خواهند بست؟

 

به گزارش استیل پدیا، برخی از شرکت کنندگان و غرفه داران خارجی زمانی که نظر آنها را در مورد سرمایه گذاری در ایران جویا شدیم ، نظر مثبتی درخصوص بازار مواد معدنی و صنایع معدنی داشتند ولیکن در پاسخ به این سوال که آیا در این کنفرانس قرارداد رسمی با طرف ایرانی بسته شده است یا خیر در پاسخ می گفتند: تا زمان برداشته شدن تحریم ها نمی توانیم هیچ گونه قرارداد رسمی با طرف ایرانی منعقد کنیم.

 

بسیاری از شرکت کنندگان اروپایی در این کنفرانس برای نخستین بار وارد کشور ایران شدند و با بازار مواد معدنی آشنا شدند.ایران بیش از 40 درصد شرکت کنندگان این کنفرانس خارجی بودند. 400 نفر از 70 کشور دنیا که حدود 25 درصد اروپا، 15 درصد خاورمیانه، 15 درصد آسیا ، 5 درصد نمایندگان شرکت های آمریکایی و برزیلی در کشور امارات و 40 درصد شرکت کنندگان ایرانی هستند.

 

گفتنی است شرکت کنندگان خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین، استرالیا، ترکیه، امارات، هند، فرانسه، بحرین، بلژیک، سوییس، مکزیک، لبنان، روسیه، قزاقستان، عربستان سعودی، کویت، عراق، انگلستان، سنگاپور، اکراین، عمان و انگلستان در کنفرانس 2 روزه متال بولتن در جزیره کیش حضور داشتند.

 

موسسه بین‌المللی متال بولتن از 102 سال قبل فعالیت خود را در بخش فلزات آهنی و غیرآهنی و بازارهای این بخش با انتشار مجله ای به همین نام آغاز کرد و پس از آن فعالیت‌های خود را با برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی توسعه داد. این موسسه در حال حاضر سالانه بیش از 60 همایش در سراسر جهان برگزار می‌کند.

 

متال بولتن همایش‌هایی با موضوعات مربوط به ایران را در خارج کشور از جمله در کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کرده است و اخیرا پس از پیگیری‌های مستمر مقامات ایرانی از جمله رییس هیات عامل ایمیدرو همایش سال 2015 را در جزیره کیش برگزاری کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران