برتری تقاضا بر عرضه

شایعه افزایش تعرفه واردات ورق فولادی به وقوع خواهد پیوست؟

شایعه افزایش تعرفه واردات ورق فولادی به وقوع خواهد پیوست؟

شایعات و شنیده ها حکایت از افزایش تعرفه واردات ورق دارد ولی این خبر تاکنون به صورت رسمی تأیید و یا تکذیب نشده ولی ممکن است در روزهای آینده به صورت رسمی اعلام شود.

 

به گزارش استیل پدیا، در روزهای اخیر شایعه افزایش تعرفه واردات ورق فولادی در کنار برتری تقاضا بر عرضه ها و همچنین کاهش حجم واردات ، این بازار را در نوردید تا جایی که قیمت اغلب سایزهای ورق فولادی را افزایشی کرد. این بار این شایعه با چهره دیگری در شبکه های اجتماعی در حال خودنمایی است.

 

در یکی از گروه های فولادی تلگرام این خبر یعنی افزایش تعرفه واردات ورق به صورت غیررسمی اطلاع رسانی شده و اعلام می دارد که بر اساس اطلاعات ارسالی از یکی از تجار ایرانی ، افزایش تعرفه انواع ورق 2 میلی متر ، ورق نورد گرم ، ورق نورد سرد و ورق گالوانیزه تقریبا قطعی شده و احتمالا در چند روز آینده به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

شنیده ها حکایت از آن دارد که این مطلب در هفته گذشته تقریبا عملیاتی شده و جریان از این قرار است که با افزایش تعرفه ورق های غیر ممزوج ( غیرآلیاژی ) ، وارد کنندگان به سمت واردات ورق ممزوج ( آلیاژی ) روی آوردند.

 

سود بازرگانی ورق های آلیاژی صفر بوده است ولی در حال حاضر علاوه بر آهن الات غیر ممزوج ، آن دسته کالاهای ممزوج نیز دارای تعرفه 10 درصد هستند یعنی 4درصد حقوق بازرگانی و درصد سود بازرگانی .

 

در هر حال بازار ورق هم اکنون پس از یک افزایش قیمت ، شاهد بازگشت ثبات است. البته تثبیت شکننده نرخ های فعلی در کنار افزایش حجم تقاضا و همچنین تضعیف واردات در کنار ترس خریداران از رشد بیشتر قیمت ها و جهش نرخ دلار را باید واقعیت های این بازار به شمار آورد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران