ریوتینتو خبر داد

ایجاد بازارهای نو ظهور در سنگ آهن

ایجاد بازارهای نو ظهور در سنگ آهن

ریوتینتو به سرمایه گذاران اعلام کرد؛انتظار می رود که با کاهش رشد اقتصادی چین تقاضای جهانی برای سنگ آهن با رشد مواجه خواهد شد.

 

به گزارش استیل پدیا، شرکت برای صنعت فولاد در سال های آینده برنامه ریزی جدی خواهد داشت.

 

ریو تینتو 2.5 درصد میانگین رشد سالانه برای تقاضای جهانی فولاد در 15 سال آینده را یش بینی کرد.

 

انتظار می رود بازارهای نو ظهور نقش گسترده ای در این امر داشته باشند و قابل پیش بینی است که تقاضای فولاد غیر چینی 65 درصد تا سال 2030 افزایش یابد. در حالیکه اخیرا تولید فولاد چین رو به کاهش نهاده ، ریو تینتو با اطمینان اعلام کرد که در بازار فولاد چین باقی خواهد ماند.

 

این پروژه ای از قبل برنامه ریزی شده بود ، بطوریکه تولید فولاد چین به حدود یک میلیارد تن متریک در پایان ده سال آینده برسد.

 

چین تقریبا نیمی از فولاد جهان را تولید می کند و به طور تقریبی تولید سالانه اش در حال حاضر 800 میلیون است.

 

عرضه بیش از حد جهانی تولید فولاد و نگرانی نسبت به چشم انداز اقتصادی چین، باعث لطمه خوردن به قیمت سنگ آهن که مهم ترین عامل در فولاد سازی است، می شود.

 

شرکت بی اچ پی بیلیتون که سومین صادر کننده بزرگ سنگ آهن جهان است پشت سر ریو تینتو و واله برزیل قرار دارد.

 

استدلال ریو این است که در حال حاضر شاهد مازاد عرضه فولاد هستیم، چین برای ساخت ساختمان های بلند به جای ساختمان های قدیمی نیاز به مصالح و فولاد فشرده دارد.

 

شرکت معدنی که طرح معرفی یک سرمایه گذار سیدنیایی را در برنامه هایش داشت، گفت:همچنین طرح حمایت از تولید فولاد وماشین آلات از چین و محصولات آلیاژی این کشور را در برنامه دارد.

 

ریو تینتو بشدت در حال گسترش سنگ آهن خود در منطقه معدنی پیل بارا استرالیا است و با خارج کردن رقبای کوچک تر و سیاستمدارانی که اعتقاد داشتند شرکت و تعدادی از همتایانش در حال صدمه زدن به این صنعت از طریق فروش در ابعاد وسیع که باعث رکود قیمت می شوند، هستند.

 

قیمت سنگ آهن در یک دوره ده ساله ازحدود 190 دلار آمریکا در هر تن به 44 دلار کاهش یافته است و تعدادی از تحلیل گران اعتقاد دارند این یک گام مثبت برای ریوتینتو در راستای افزایش تولید و حذف رقبا است.

 

گلد من سشز پیش بینی کرد، قیمت ها بیشتر از 30درصد در 18 ماه آینده  سقوط خواهد کرد.

 

ریو تینتو اعلام کرد که با وجود نوسانات جاری در بازار های جهانی، توقع رشد تقاضای جهانی برای سنگ آهن با کیفیت بالا پیش بینی می شود.

 

این شرکت معدنی پیش بینی کرد، تقاضای جهانی سنگ آهن به سه میلیارد تن در سال 2030 می رسد. همچنین افزایش میانگین سالانه 2 درصد رشد را بین زمان حال و آینده پیش بینی کرد.  

 

این شرکت اعلام کرد؛ ریو تینتو به احتمال زیاد تقریبا،335  میلیون تن سنگ آهن از منطقه پیل بارا در سال آینده و تقریبا 350 میلیون تن در سال 2017 تولید خواهد کرد.

 

این شرکت همچنین اعلام کرد؛ تلاش برای کاهش هزینه ها را در دستور کار قرار خواهد داد و پیش بینی می کند که هزینه های نگهداری حدود 200 میلیون دلار در یک سال بیش از سه سال باشد.    


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران