تعیین قیمت سنگ آهن بر فولادی ها متناسب با نرم های جهانی نیست

کاهش 4 درصدی محصولات فولاد مبارکه

کاهش 4 درصدی محصولات فولاد مبارکه

فولاد مبارکه برنامه صادرات یک میلیون و 500 هزار تن محصول را در برنامه قرار داده است.

 

به گزارش استیل پدیا، بهرام سبحانی؛ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان این مطلب گفت: به دلیل کاهش تقاضا در بازار داخل کشور، تولید خود را 3 تا 4 درصد کاهش داده ایم. وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق بازار صادرات ما هستند.

 
مدیرعامل فولاد مبارکه در پاسخ به این سوال که کاهش قیمت جهانی سنگ آهن چه تاثیری بر روی قیمت تمام شده فولاد کشور دارد گفت: کاهش قیمت جهانی سنگ آهن بر روی قیمت تمام شده داخل کشور تاثیری ندارد چراکه تولیدکنندگان سنگ آهن ما قیمت های خود را متناسب با قیمت جهانی این محصول کاهش نداده اند.

 
وی خاطر نشان کرد: فرمول تعیین قیمت سنگ آهن داخل کشور از فرمول جهانی تبعیت نمی کند و این در حالیست که در دنیا قیمت سنگ آهن یک سوم کاهش یافته است و در ایران شاهد این کاهش بر روی قیمت سنگ آهن نیستیم.

 
سبحانی تصریح کرد: با کاهش جهانی قیمت سنگ آهن در دنیا قیمت فولاد نیز پایین آمده و همین امر بر روی قیمت واردات فولاد تاثیرگذار است.

 
مدیرعامل شرکت فولاد مباركه با اشاره به اینكه عمده تولیدات این شركت ، صادراتی است گفت: مشكلات ما مربوط به كاهش شدید قیمت های جهانی محصولات فولادی به دلیل كاهش قیمت سنگ آهن و انرژی است در حالی كه هزینه های فولادسازان ایرانی نه تنها كاهش نیافته بلكه افزایش یافته است.

 

وی ضمن انتقاد از ناكافی بودن تعرفه محصولات فولادی و اختصاص ارز مبادله ای برای واردات برخی از این محصولات گفت: كشورهای اروپایی و آمریكایی برای مقابله با دامپینگ چین ، قوانین ضد دامپینگ برقرار كرده اند و علاوه بر آن تعرفه های محصولات فولادی را افزایش دادند چرا كه محصولات چینی با ضرر و حمایت دولت این كشور صادر می شود. در ایران نیز به شدت نیاز به افزایش تعرفه ها داریم و در واقع دولت باید مشابه آنچه در صنعت خودرو انجام داده در صنعت ساختمان نیز انجام دهدتا شاهد رونق در این بخش نیز باشیم.

 

دكتر سبحانی تصریح كرد : چنانچه صنایع فولادی دچار مشكل شوند این مشكلات به بخش معدن ، حمل و نقل و سایر صنایع وابسته نیز منتقل می شود.

 

مدیرعامل شرکت فولاد مباركه بر اقدامات مشترك صنایع فولادی جهت رفع مشكلات موجود تأكید كرد و گفت: هم اكنون در بازار داخل با كاهش تقاضا مواجه هستیم و از طرفی كاهش قیمت ارز، مزیت های صادرات را نیز كاهش داده است. لذا دولت باید تدابیری برای حمایت تولید كنندگان جهت صادرات نیز بیندیشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران