مدیر عامل شرکت ملی فولاد

تولید 55 میلیون تن فولاد به شرط رشد اقتصادی رویا نیست

تولید 55 میلیون تن فولاد به شرط رشد اقتصادی رویا نیست

به گفته مدیر‌عامل شرکت ملی فولاد ایران در صورتی که پیش‌نیازهای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در 1404 محقق شود، رسیدن به این میزان تولید دور از انتظار نیست.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد خان‌ داداش‌ پوردر واکنش به این مطلب که برخی از فعالان صنعت فولاد رسیدن به هدف تولید سالانه 55 میلیون تن فولاد را در چشم‌انداز 1404 رویایی می‌دانند، گفت: برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد براساس طرح جامع فولاد که از سوی شرکت ملی فولاد ایران بررسی شده در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: پیش‌ بینی تحقق هدف تولید 55 میلیون تن فولاد در صورت تحقق فرض‌های پیش‌ نیاز این آرمان دور از انتظار نیست. در صورتی که رشد اقتصادی متعادل داشته باشیم، با توجه به پتانسیل‌های کشور از جمله منابع غنی سنگ‌ آهن، گاز و نیروی انسانی توانمند به همراه پیمانکاران بسیار خوب می‌توانیم به هدف مشخص شده برسیم. مدیر‌عامل شرکت ملی فولاد ایران با تاکید بر اینکه در صورت مدیریت درست کارگاه می‌توانیم طبق برنامه پیش برویم، گفت: باید توجه داشت 55 میلیون تن فولاد مقرر نیست در داخل مصرف شود و 14 میلیون تن از آن برای صادرات در نظر گرفته شده است. خان‌ داداش‌ پور با تاکید بر اینکه رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال بسیار سخت است، تصریح کرد: برای این امر به تزریق منابع مالی نیاز است.

 

امیدواریم با توجه به فضایی که در حال ایجاد است بتوانیم منابع لازم را جذب کنیم. وی با تاکید بر اینکه تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد با تفکر رشد اقتصادی 7 تا 8 درصد در کشور پیش‌ بینی شده است، گفت: رشد اقتصادی قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم منفی بوده و اکنون مثبت شده است اما رشدی که تضمین کند بخش‌های مختلف اقتصاد کشور فعال شود و به تولید 55 میلیون تنی فولاد برسیم، تحرک بیشتری را می‌طلبد.

 

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اظهار کرد: پس از فضای جدیدی که ایجاد شده باید ببینیم سرعت توسعه صنعت فولاد چقدر است و دولت باید در زمینه‌ سیاست‌های تولید براساس هدف تصمیم‌ گیری کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران