قرار نیست در کابینه تغییری صورت گیرد

واکنش وزارت صنعت به خبر استعفای نعمت زاده

واکنش وزارت صنعت به خبر استعفای نعمت زاده

در خصوص تغییرات بزرگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت، روابط عمومی این وزارتخانه با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد که از منابع آگاه مطلع شده ایم قرار نیست تغییری در کابینه ایجاد شود.

 

به گزارش استیل پدیا، در خصوص تغییرات بزرگ در وزارت صنعت و گمانه زنی ها برای جایگزینان احتمالی نعمت زاده، روابط عمومی این وزارتخانه با ارسال جوابیه ای اعلام کرد که قرار نیست تغییراتی در وزارت صنعت صورت گیرد.

 

متن این نامه که به امضای علی محمد گودرزی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت صنعت رسیده شرح زیر است:

 

این روزها "منبع آگاه"، دو واژه ایست که زمینه ساز شایعات فراوان علیه دولت یازدهم به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است. منبع اگر آگاه باشد، آگاهی خودش را برای ایجاد آگاهی جامعه در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد، راقم این سطور قبلا نیز در نوشتاری یادآور شده بود که در دولت یازدهم، یک منبع آگاه آن هم سخنگوی فرهیخته و ارزشمند دولت جناب آقای دکتر نوبخت است که در هر هفته اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار رسانه‌های محترم گروهی قرار می‌دهد، اما نمی‌دانم این منبع آگاه چگونه بدون برخورداری از سمت رسمی در دولت این روزها قدبرافراشته است تا با ارائه‌ اخبار کذب و دروغ، خاطر دولت پرتلاش را مکدر کند، البته بدیهی است بعد از موفقیت در مذاکرات 1+5 ، رسانه‌های مخالف و دلواپس نیز حاجتمند به سوژه هستند و بعضی‌ها هم با نقد مردان بزرگ صنعت می‌خواهند از آب گل‌آلود برای خود ماهی بگیرند و جامه بزرگی بر تن کنند اما زمانه با آنان ناموافق خواهد بود، چرا که بزرگی و بزرگ شدن حاجتمند به تلاش، پشتکار و صداقت می‌باشد نه دورویی‌، ریا و دروغ.

 

حیرت برانگیز است که دوستان ارجمند روش کار مهندس نعمت‌زاده را، پروژه‌ محوری می‌دانند و به دنبال فردی استراتژیست برای راهبری امور صنعت، معدن و تجارت هستند. یادآور می‌شود در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اولین برنامه راهبردی با حضور ایشان برای تحول در صنعت پتروشیمی تدوین شد، آن هم با بهره‌مندی از استادان استراتژیست داخلی و خارجی و در حال حاضر نیز از شهد شیرین آن برنامه، سالیانه بیش از 11 میلیارد دلار صادرات داریم و فروش داخلی و خارجی بیش از 23 میلیارد دلار می‌باشد.

 

اگر نگارنده اندکی اطلاع از دانش مدیریت پروژه داشتند، می‌دانستند که رویکرد پروژه‌ای به امور توسعه صنعتی، از روش‌های نوین مدیریت اثربخش در تراز جهانی است و جهان صنعتی امروز به مدیریت پروژه نه به عنوان یک ابزار، بلکه به عنوان یک ضرورت نگاه می‌کند و در هر وزارتخانه، سازمان دولتی و خصوصی در کشورهای توسعه یافته، استاندارد مدیریت پروژه و تکنیک‌های دیگری به مانند مدیریت ارزش، مدیریت ریسک، تعالی سازمانی، مدیریت کیفیت و ... زمینه‌ ساز بهره‌وری سازمانی شده است.

 

ناگزیرم باز یادآور شوم در دوران راهبری ایشان در صنعت پتروشیمی، مرکز راهبران پتروشیمی برای آموزش و پرورش مدیران در تراز بین‌المللی تأسیس شد و خوشبختانه ثمره آن دوره‌های آموزشی با کیفیت که جناب آقای مهندس نعمت‌زاده شخصاً در بسیاری از کلاس‌ها و کارگاه‌ها حضور داشتند، شاهد حضور صدها نفر مدیران ارشد اجرائی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف دانش مدیریت از جمله مدیریت پروژه در صنعت پتروشیمی کشور هستیم.

 

ایشان به توسعه سرمایه انسانی در کشور و توسعه صنعت بومی قلبا" دل وابسته هستند نه در حرف.

 
حیرتم زمانی بیشتر می‌شود که نگارنده نقاد که از همان منبع آگاه مطلع شده‌اند، مهندس نعمت‌زاده را استراتژیست خطاب نمی‌کند، بنده که دانش آموخته مدیریت هستم، بی‌آنکه بخواهم به عنوان یکی از همکاران وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جانبداری نمایم، صادقانه و براساس اخلاق علمی شهادت می‌دهم: در همین دوران دو سال و اندی که بختیار و خوش اقبال بودم که با این مرد شریف آشنا شوم، بدون مبالغه و مجامله هر جلسه کاری ایشان هم استراتژی بود، هم درسنامه مدیریت در مقام عمل و هم دانش اثر‌بخش و اکنون هم سند برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است و دیدگاه و رویکرد آینده پژوهی ایشان را می‌توان در سند راهبردی در افق 1404 مشاهد کرد.

 

با این نام بزرگ و سرمایه ماندگار صنعتی ایران مزاح نکنید، ایشان بدون تعلق به گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، عاشق و دلباخته صنعت است. پست و مقام برای ایشان تا زمانی حلاوت دارد که بتواند رهنما و رهگشای مشکلات صنعتی کشور باشد.

 

محمدرضا نعمت زاده بر خلاف تصور بسیاری از غرض‌ ورزان و تنگ‌ نظران‌، یک برند ملی و بین‌المللی است که انقلاب اسلامی به گستره صنعتی معرفی کرده است و تردید ندارم نام شهیر و پرآوازه‌شان، هماره جاودان باقی خواهد ماند.

 

نتیجه گیری:

 
1- ما از منابع آگاه که واقعا وجود حقیقی دارند نه خیالی، مطلع شدیم قرار نیست تغییری در کابینه ایجاد شود و حتما هم در صورت صلاح‌ دید سخنگوی محترم دولت در جلسات هفتگی با رسانه‌های گروهی این موضوع را یادآور خواهند شد.

2- سخنگوی ارجمند وفرهیخته دولت جناب آقای دکتر نوبخت در نشست خبری روز سه شنبه 3 آذر نیز فرمودند: "عزل آقای نعمت زاده صحت ندارد و ایشان از وزرای باتجربه ما هستند که کار خود را انجام می دهند." این سخن در حقیقت بیانگر اندیشه رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران وتیم هماهنگ وهمنوایی دولت یازدهم است که قبلا نیز نگارنده در خصوص وزیر محترم صنعت،معدن وتجارت به آن اشاره کرده بودم.

3- برخلاف نظر برخی از نقادان محترم در دولت، جنگ قدرت وجود ندارد، بلکه قدرت عقلانی برای پیشبرد اهداف در محیطی صمیمانه وجود دارد.

4- جناب آقای مهندس نعمت زاده امروز صبح نیز قبل از طلوع آفتاب بعد از دعا و نیایش برای موفقیت مردم کشورش با شوق، انگیزه و امید کارهای روزانه خود را آغاز کردند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران