کرباسیان:برای تولید فولاد خام در پنج ماه گذشته طبق برنامه حرکت کرده ایم

کرباسیان:برای تولید فولاد خام در پنج ماه گذشته طبق برنامه حرکت کرده ایم

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت:در زمینه تولید فولاد خام برای پنج ماه گذشته طبق برنامه پیش بینی شده حرکت کرده ایم .

 

به گزارش استیل پدیا ،مهدی کرباسیان روز سه شنبه در حاشیه نخستین کنفرانس 'آهن و فولاد متال بولتن ایران' در مورد پیش بینی تولید 18 میلیون تن فولاد خام برای سالجاری و اینکه چه میزان از آن محقق شده است گفت: به دلیل رکود در تولید داخلی و دامپینگی که چین در مورد قیمت انجام داده، توانسته صادرات را تحت تاثیر قرار دهد.
به گفته وی تا پنج ماه نخست سال توانستیم طبق برنامه حرکت کنیم.

 
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد مشکل ایجاد شده بین فولاد و سنگ آهن و اینکه ابلاغی یا دستور العملی در این مورد صادر شده است گفت :سنگ آهنی ها اعتراض دارند که وزارتخانه تخفیفی که برای گندله ابلاغ کرده است به نفع فولادی ها است و سنگ آهنی ها را دچار مشکل کرده است .
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو افزود: آنها اعتراض خود را به وزیر و معاون اول رییس جمهور اعلام کردند و دکتر جهانگیری نیز دستور رسیدگی داده اند؛ آقای نعمت زاده به معاونت معدنی ابلاغ کرده اند که گزارشی تهیه شود و هنوز تصمیم جدیدی ابلاغ نشده است .

 
کرباسیان در مورد خام فروشی مواد معدنی و جدا بودن واحدهای صنایع معدنی از معادن و اینکه برنامه ای برای قرار دادن واحدهای فراوری مواد معدنی در کنارمعادن بزرگ برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد گفت : در دنیایی با رقابت بالا زندگی می کنیم و باید قیمت تمام شده کالای ما همیشه متناسب با قیمت رقیب باشد.
وی با بیان اینکه ایران دارای امتیاز سنگ و آهن است افزود : با وجود این امتیازات و دسترسی به دریای آزاد، باید قیمت تمام شده ما قابل رقابت باشد، اگر این موضوع اتفاق بیفتد می توانیم کار را ادامه دهیم درغیر اینصورت با وجود حمایت های مختلف همچون صنعت خودرو خواهد شد که به رغم سالها حمایت نمی تواند روی پای خود بایستد .

 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نباید در حوزه صنایع معدنی این اتفاق بیفتد گفت:معتقدیم قرار گرفتن صنایع معدنی در کنار معدن با نبود مشکل آب، گاز و محیط منطق دارد، باید بپذیریم در برخی مکان ها که صنایع معدنی داریم مشکل جدی آب وجود دارد .
کرباسیان در مورد شیوه نرخ گذاری گندله و آهن اسفنجی نیز گفت : در این مورد وزیر باید اظهار نظر کنند .

 
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو در پاسخ به سوال دیگری در مورد تولید 18 میلیون تن فولاد خام برای سالجاری و اینکه چه میزان از آن محقق شده است گفت : تا پنج ماهه نخست توانستیم طبق برنامه حرکت کنیم.
وی یاد اور شد: به دلیل رکود در تولید داخلی و دامپینگی که چین در مورد قیمت انجام داده، توانسته صادرات را تحت تاثیر قرار دهد؛ پیش بینی ما این است که در نیمه دوم سال برخی واحدهای تولیدی مجبور شوند تولید خود را کاهش دهند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران