معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

حجم سرمایه گذاری درحوزه معدن تا سال 2020 به 26 میلیارد دلار می رسد

حجم سرمایه گذاری درحوزه معدن تا سال 2020 به 26 میلیارد دلار می رسد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری تا افق سال 2020 میلادی را در حوزه معدن و صنایع معدنی 26 میلیارد دلار اعلام کرد .

 

به گزارش استیل پدیا ، مهدی کرباسیان روز سه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین کنفرانس 'متال بولتن در ایران ' به میزبانی جزیره کیش گفت: اکنون نیز 9 میلیارد دلار طرح در دست اجراست.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه ایران در ماه های تیر و مرداد سال جاری بیش از 1.2 میلیون تن فولاد خام تولید کرد؛ افزود: کشورهای عربستان با تولید 560 هزار تن و مصر با تولید 465 هزار تن به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

 
کرباسیان میزان ذخایر قطعی سنگ آهن ایران را 2.7 میلیارد تن اعلام و اظهارکرد: در این میان معادن سنگ آهن سنگان 1.2 میلیارد تن، گل گهر یک میلیارد تن و چادرملو 200 میلیون تن ذخیره دارند.
وی گفت : ایران در 5 سال آینده برای کشف ذخایر جدید سنگ آهن نیز 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.
کرباسیان با بیان اینکه اکتشاف 200هزار کیلومتر مربع از زمستان دو سال گذشته آغاز شده افزود: میزان ذخایر معدنی ایران از جمله سنگ آهن نیز بیش از پیش افزایش خواهد داشت .

 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به سرمایه گذاری های جدید ایمیدرو در سواحل جنوبی ایران اشاره کرد و گفت: 6.8 میلیارد یورو در این مناطق سرمایه گذاری خواهد شد که سهم چابهار 3.1 میلیارد دلار، سهم بندرعباس 3 میلیارد دلار و سهم منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان 800 میلیون دلار است.

 
به گفته کرباسیان ، برای طرح های نیروگاه های بندرعباس ، منطقه صنایع انرژی برپارسیان در مجموع یک میلیارد و 50 میلیون دلار سرمایه جذب می شود .
معاون وزیر صنعت،و معدن و تجارت به نرخ انرژی در ایران و کشورهای امریکا و ترکیه اشاره کرد و افزود: نرخ بنزین در ایران 29 سنت است که این رقم 55درصد کمتر از امریکا و 81درصد کمتر از ترکیه است.

 
وی اظهارکرد: گاز طبیعی در ایران نیز با نرخ 4سنت عرضه می شود که 58درصد کمتر از امریکا و 89درصد کمتر از ترکیه است .
به گفته کرباسیان هزینه برق (هر کیلو وات ساعت)در ایران 3سنت است که 28درصد کمتر از امریکا و 75درصد کمتر از ترکیه است.
وی گفت کشورهای چین ، هند و خاورمیانه از جمله پیشروهای تولید فولاد دردنیا محسوب می شوند .

 
نخستین کنفرانس 'آهن و فولاد متال بولتن در ایران' با حضور نمایندگانی از 25 کشور در مرکز همایش های بین المللی کیش در حال برگزاری است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران