کاهش نرخ تورم

میزان اثر بخشی بسته محرک اقتصادی برای صنایع

میزان اثر بخشی بسته محرک اقتصادی برای صنایع

اجرای بسته خروج از رکود در حالی در مسیر انجام است که بسیاری از صنایع از دولت بابت نادیده گرفته شدن آنها در این بسته حمایتی گلایه دارند.

 

به گزارش استیل پدیا، این بسته پس از توافق هسته‌ای و کاهش نرخ تورم به منظور رفع رکود و ایجاد تقاضا توسط تیم اقتصادی دولت طرح‌ریزی شده و در حال اجرا است؛ به اعتقاد بسیاری از صاحبان صنایع، اینکه دولت به درستی درک کرده که اقتصاد ایران در رکود قرار دارد و نیاز است تا بازنگری اساسی در ساختارهای اقتصادی کشور صورت گیرد، قابل تقدیر است؛ ولی آنچه به‌عنوان راهکارهای دولت برای خروج از رکود اعلام شده چندان راهگشای وضعیت کنونی نبوده و دارای نقاط ضعف زیادی است؛ زیرا این بسته شامل حال تمام بخش‌های صنعت یا صنایع مادر نبوده و از این رو نمی‌تواند آن‌طور که انتظار می‌رود باعث تحرک بازار شود.

 

امروز دولت با به‌ کارگیری این سیاست‌های مالی قصد دارد تحرکی در فضای اقتصادی ایجاد کند؛ ولی سوال این است که این تحرک تا چه اندازه می‌تواند اثربخش و پایدار باشد؟ مدیران بنگاه‌های اقتصادی در یادداشتی به نقد و بررسی بسته محرک اقتصادی و میزان اثر بخشی آن در صنعت مورد فعالیت خود پرداخته‌اند که در ادامه آمده است:

وضعیت صنعت فولاد در بسته خروج از رکود | محسن محمدی

باید‌ها و نباید‌های بسته محرک اقتصادی | منصور یزدی‌زاده

فقط برخی صنایع حمایت شدند | محمد ابویی

سهم معدن در بسته خروج از ركود | سعید صمدی

لزوم توجه ویژه به صنعت فولاد | احمد دنیا نور

- آزاده حسینی-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران