کرباسیان در کنفرانس متال بولتن خبر داد

متال بولتن: ایران شرایط تولید رقابتی فولاد را دارد

متال بولتن: ایران شرایط تولید رقابتی فولاد را دارد

مدیر رویدادهای متال بولتن گفت: ایران از شرایط تولید رقابتی مواد معدنی و فولاد برخوردار است.

 

به گزارش استیل پدیا ، لوک گیبسون که در حاشیه نخستین همایش متال بولتن با خبرنگاران در جزیره کیش سخن می گفت تصریح کرد: ایران با توجه به وجود نیروی انسانی ماهر، انرژی مورد نیاز و مواد معدنی شرایط لازم برای تولید محصولات صنایع معدنی از جمله فولاد را دارد.
وی با مقایسه کنفرانس برگزار شده در چین و ایران اظهار داشت: ایران آینده بهتری نسبت به دیگر کشورهای منطقه برای توسعه معدن و صنایع معدنی در اختیار دارد.

 
مدیر رویدادهای متال بولتن درباره آینده سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: با لغو تحریم ها شرایط شفاف تر و زمینه مناسب تری برای سرمایه گذاری فراهم خواهد شد و پس از آن می توان تحلیل دقیق تری دراین باره ارایه داد.

 
گیبسون اظهار داشت: به رغم آشفتگی در بازارهای جهانی در حوزه عرضه و تقاضا، ایران به سبب در اختیار داشتن برنامه های رشد اقتصادی، از شرایط مناسبی برای مصرف مواد و تولیدات معدنی برخوردار است.
وی در عین حال به وضعیت بازار جهانی مس اشاره کرد و گفت: با کاهش تولید مس در جهان و تعطیلی تعدادی معدن مس از سوی شرکت گلنکور به زودی بازار جهانی شاهد برگشت قیمت تولیدات مس خواهد شد.

 
گیبسون درباره بازار سنگ آهن و حضور بازیگران جدید در این بخش گفت: شرکت های بزرگ این حوزه از جمله ریوتینتو و بی.اچ.بی بیلیتون با زیرساخت هایی که ایجاد کرده اند به سمت رقابت بیشتر پیش خواهند رفت.

 
وی ادامه داد: به زودی تقاضا برای سنگ آهن و زغالسنگ افزایش می یابد و در این میان زغالسنگ آینده مناسبی را خواهد داشت.
مدیر رویدادهای متال بولتن در پایان سخنانش خبر داد که پس از این همکاری با ایمیدرو در بخش آهن و فولاد، متال بولتن برنامه ای نیز برای بخش آلومینیوم و دیگر فلزات پایه پیش رو در ایران دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران