فریدونی اعلام کرد

مذاکره ذوب آهن با کاپیتال اینتلیجنس درباره رتبه اعتباری

مذاکره ذوب آهن با کاپیتال اینتلیجنس درباره رتبه اعتباری

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از مذاکره این شرکت با موسسه مالی کاپیتال اینتلیجنس (Capital Intelligence) به منظور عقد قرارداد کسب رتبه اعتباری برای این شرکت خبر داد و گفت: کسب رتبه اعتباری توسط ذوب آهن اصفهان کمک زیادی به جذب سرمایه‌ گذاری خارجی و تامین مالی فاینانس این شرکت خواهد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، مجتبی فریدونی با اشاره به اینکه کاپیتال اینتلیجنس اخیرا رتبه اعتباری ایران را از B خنثی به B مثبت ارتقا داد که اتفاق خوبی برای کشور محسوب می‌شود، افزود: اخیرا آن دسته از طرح‌های ذوب آهن را که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و آماده جذب سرمایه‌ گذاری هستند، به انگلیسی ترجمه کردیم تا بتوانیم از طریق اجرای این پروژه وارد بازار جهانی شویم.

 

وی با بیان اینکه ذوب آهن به صورت جدی به دنبال سرمایه‌ گذاری‌های جدید است، افزود: البته متاسفانه سرمایه‌ گذاری با نرخ‌های کنونی سود بانکی عملا غیراقتصادی است و به همین دلیل همزمان با باز شدن بازارهای خارجی به روی کشور به دنبال این هستیم تا از طریق فاینانس و یا فروش اوراق در بازارهای اسلامی و غیراسلامی و استفاده از ابزارهایی مانند صکوک و اوراق قرضه منابع مالی موردنیاز برای اجرای پروژه‌های ذوب آهن را تامین کنیم.

 

مدیر سرمایه‌ گذاری و امور سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان درباره تاثیر رکود بازار مسکن بر فروش محصولات ذوب آهن نیز عنوان کرد: رکود بازار مسکن بر فروش ذوب آهن اثر منفی گذاشته است. از سوی دیگر طی سال‌های قبل 50 تا 60 درصد محصولات ذوب آهن در پروژه‌های عمرانی دولت مصرف می‌شد که در حال حاضر عمده این پروژه‌ها متوقف شده‌اند و سیاست دولت نیز تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام است که دیگر نیازی به میلگرد ندارند.

 

فریدونی همچنین با استراتژیک خواندن محصول زغال سنگ برای ذوب آهن اصفهان گفت: به دلیل همین اهمیت بود که معدن زغال سنگ شاهرود را خریداری کردیم و در منطقه طبس نیز در سه تا چهار زون به دنبال اقتصادی کردن تولید زغال سنگ هستیم اما بیشتر از بحث اقتصادی بحث استراتژیک برای ما اهمیت دارد.

 

او در پاسخ که آیا خرید معدن سنگ آهن نیز در برنامه ذوب آهن اصفهان قرار دارد یا خیر؟ گفت: این کار جزو استراتژی‌های ذوب آهن است و در جستجوی فرصت سرمایه‌ گذاری در این حوزه نیز هستیم. حتی بحث‌هایی نیز مطرح شده تا وارد معادن سنگ آهن افغانستان شویم و تیم تحقیقاتی نیز در این زمینه تشکیل دادیم تا فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در معادن سنگ آهن افغانستان را بررسی کنند. البته سرمایه‌ گذاری در این کشور ریسک‌های خاص خود را نیز دارد. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران