کاهش قیمت میلگرد، فشاری بر روی سنگ آهن

کاهش قیمت میلگرد، فشاری بر روی سنگ آهن

به دلیل نگرانی های ناشی از رکود فصلی تقاضا برای فولاد، شاخص معاملات آتی فولاد شانگهای روز دوشنبه 1 درصد کاهش یافت و قیمت سنگ آهن را هم از اوج 10 هفته اخیر، پایین آورد.

 

به گزارش استیل پدیا، در طول روزهای شنبه و یکشنبه، قیمت فولاد کاهش یافت که به عقیده خریداران و تاجران نشان دهنده آن است که با تغییر فصل و رونق معمول ساخت و ساز در ماه های سپتامبر و اکتبر، نیاز به فولاد، بی تحرک مانده است. اغلب پیش بینی میشود که تقاضا برای فولاد با افزایش همراه خواهد شد، اما باید دید که آیا این تقاضا آنقدر خواهد بود که از قیمت ها حمایت کند یا خیر.

 
در بورس معاملات آتی شانگهای، بیشترین معاملات میلگرد برای تحویل در ماه ژانویه، پس از آنکه به کف 1,928 یوآنی رسید، با 1 درصد کاهش نسبت به دور قبل معاملات، به قیمت 1,937 یوآن (304 دلار) بر تن رسید.

 
تولید فولاد خام چین در ماه آگوست نسبت به ماه آگوست سال قبل، 3.5 درصد افت داشته است ولی نسبت به ماه جولای با افزایش 1.7 درصدی همراه بوده است.

 
تحلیل گران ANZ در یادداشتی در این خصوص اعلام کردند: افزایش تولید فولاد در ماه آگوست نشان میدهد تولید سایر مناطق چین رشد یافته است تا کاهش تولید هبئی را جبران کند.

 
بسیاری از تولید کنندگان فولاد در هبئی، بزرگترین تولید کننده فولاد در چین، موظف به تعطیلی کارخانه های خود بودند تا پکن در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، هوای صاف تری را تجربه کند.

 

مجموع دارایی سنگ آهن در 44 بندر چین در روز 11 سپتامبر، برابر 80.05 میلیون تن اعلام شده است که کمترین رقم از اوایل ماه ژوئن تا کنون است.

 
در روز پنج شنبه، قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل فوری در بندر تیانجین، با 2.8 درصد افزایش به رقم 58.50 دلار بر تن رسید و متال بولتن نیز قیمت سنگ آهن عیار 62 درصد را در بندر کینگداو با 1.43 درصد افزایش برابر 59.01 دلار بر تن اعلام کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران