مدیرعامل مجتمع فولادی البرز غرب

الزام تعیین تعرفه 40 درصدی برای واردات محصولات فولادی

الزام تعیین تعرفه 40 درصدی برای واردات محصولات فولادی

برای مقابله با دامپینگ چینی ها ضرورت دارد دولت با سیاست گذاری درست با آن مقابله کرده که به نظر می رسد بهترین راه حل در شرایط کنونی تعیین تعرفه 40 درصدی برای واردات میلگرد و سایر محصولات فولادی است.

 

به گزارش استیل پدیا، احمد سعدی با بیان اینکه طی 4 سال گذشته اتفاقات عجیبی در کشورهای منطقه افتاد، گفت: در این مدت عراق ، سوریه، ترکیه، عربستان، یمن و اوکراین در شرایط جنگ و ناامنی بودند و ساخت و ساز در این کشورها کاهش یافت، همچنین ارزش پول کشورهای روسیه و چین به یکباره افت کرد و همین موضوع باعث شد این دو کشور آسانتر جنس شان را به ایران صادر کنند.

 

وی با بیان اینکه باید با رکود در کشور مقابله کرد، ادامه داد: برای مقابله با دامپینگ چینی ها ضرورت دارد دولت با سیاست گذاری درست با آن مقابله کرده که به نظر می رسد بهترین راه حل در شرایط کنونی تعیین تعرفه 40 درصدی برای واردات میلگرد و سایر محصولات فولادی است.

 

مدیرعامل مجتمع فولادی البرزغرب گفت: ما هم اکنون توانایی رقابت با چینی ها را نداریم زیرا میلگرد چینی در حال حاضر 290 دلار است اما میلگرد ما در هر کیلو بین 1300 تا 1400 تومان قیمت گذاری شده است.

 

وی در مورد پیشنهاد آقای سعد محمدی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مورد پرداخت بدهی‌ فولادی ها گفت: این موضوع عملی نیست و درگیری با بانک ها را بیشتر خواهد کرد اگر دولت بودجه های عمرانی را به وزارتخانه ها تزریق کند مشکلات حل خواهد شد.

 

سعدی با اشاره به ماده 20 رفع موانع تولید که دولت به بانک ها ابلاغ کرده است گفت: بر اساس این ماده مقرر شد شرکت هایی که تا 25 درصد از بدهی معوق خود را تا 13 شهریور ماه بپردازند دولت نرخ ارز را بر مبنای بهای ارز در روز گشایش اعتبار محاسبه کند اما در این ماده راهکاری برای شرکت هایی که سر موقع بدهی ارزی خود را پرداخت کرده اند وجود ندارد و به نوعی شرکت هایی که دارای معوقه هستند را تشویق کرده است نه شرکت های خوش حساب ! وی افزود: در این راستا ما به اتاق بازرگانی ، بانک صنعت و معدن و بانک مرکزی و وزرات صنعت و همچنین مجلس نامه ارسال کرده ایم که هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

 

سعد محمدی ، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اخیرا پیشنهاد داده تا واحدهای فولاد ساز داخلی که بدهی بزرگی به برخی وزارتخانه‌ها نظیر وزارت نیرو یا وزارت نفت بابت مصرف انرژی دارند، به جای پرداخت بدهی، محصولات خود را در اختیار پروژه‌های عمرانی این وزارتخانه‌ها قرار دهند و نیاز این وزارتخانه ها را برای میلگرد، تیرآهن یا سایر محصولات فولادی برطرف کنند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران