سهم صنایع اصفهان از مصرف آب فقط 6 درصد

واکنش مدیرعامل ذوب‌آهن به قبض گاز 167 میلیارد تومانی

واکنش مدیرعامل ذوب‌آهن به قبض گاز 167 میلیارد تومانی

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان روز گذشته نسبت به انتشار قبض گاز 167 میلیارد تومانی کارخانه فولاد ذوب‌ آهن در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد.

 

به گزارش استیل پدیا، اردشیر سعدمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا چنین قبضی برای ذوب‌ آهن صحت دارد یا خیر، گفت: ذوب‌ آهن از قبل بدهی 163 میلیارد تومانی داشته و با بدهی 4 میلیارد تومانی اخیر رقم بدهی کارخانه به 167 میلیارد تومان رسیده است. او در خصوص نحوه پرداخت چنین بدهی هنگفتی گفت: 67 میلیارد تومان این بدهی پرداخت شده و باقی آن قرار است به صورت قسط بندی پرداخت شود.

 

مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان افزود: صنعت فولاد نباید با چنین جوهایی در رسانه‌های مجازی روبه‌رو شود زیرا با دامن زدن به چنین مسائلی به تولید ملی و اشتغالزایی آسیب وارد می‌شود.

 

سعدمحمدی در ادامه با اشاره به انتشار تصاویری منتسب به انفجار کنورتور شماره دو ذوب آهن اصفهان که اخیرا اتفاق افتاده و 6 نفر کشته به جا گذاشته است، گفت: تصویری که از اتفاق ذوب‌آهن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مربوط به ذوب‌ آهن نیست زیرا تولید در این مجموعه به روش کوره بلند حاصل می‌شود و عکسی که در فضای مجازی به این انفجار نسبت داده می‌شد مربوط به یک واحد صنعتی دیگری است که از روش احیای مستقیم برای تولید فولاد استفاده می‌کند.

 

چندی پیش تصویری در شبکه‌های مجازی انتشار پیدا کرد که قبض گاز ذوب‌ آهن اصفهان را نشان می‌دهد. در این تصویر مشاهده شد که مبلغ آن با احتساب بدهی 163 میلیارد تومانی از پیش، اکنون به 167 میلیارد تومان رسیده و به دلیل چنین مبلغ قابل توجهی این واحد اخطار قطع گاز گرفته و مهلت پرداختی ندارد.

 

صنایع اصفهان 6 درصد آب این شهر را مصرف می کنند

 
او در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان مصرف آب در صنعت فولاد و چگونگی مقابله فولاد سازان با بحران آب گفت: کل صنایع اصفهان تنها 6 درصد آب این شهر را مصرف می کند و 94 درصد آن در بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین صنعت فولاد نقشی در به وجود آمدن کمبود آب در این شهر نشده است.

 

او با اشاره به تولید ریل ملی در ذوب آهن گفت: خط تولید ریل ملی این شرکت تا کنون 80 درصد پیشرفت داشته و قرار است این ریل‌ها در خطوط راه آهن و مترو مورد استفاده قرار بگیرد. حتی در راستای تجهیز معادن و ایجاد حمل و نقل ریلی در واحدهای معدنی هم ذوب‌ آهن ریل به تولید می‌رساند.

 

سعد محمدی افزود: تا پایان سال 94 هشت پروژه مهم در ذوب آهن اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید که تولید ریل و تیرآهن بال پهن از مهمترین آنها بشمار می‌رود و در کنار آن گسترش همکاری با شرکت ایتالیایی دانیلی و ساخت قطعات بزرگتر کنورتور در دستور کار قرار گرفته است. 

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران