بازار خراب سنگ آهن و تعطیلی معادن گلنکور

بازار خراب سنگ آهن و تعطیلی معادن گلنکور

گلنگور اعلام کرده که برای تقویت ترازنامه شرکت، بخشی از هزینه های خود را کاهش داده و عملیات معدنکاری را در چند معدن تحت اختیار خود به حالت تعلیق درخواهد آورد.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از استرالیا ماینینگ، همچنین این شرکت جهت افزایش سرمایه 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید انجام خواهد داد.

مدیر ارشد اجرایی گلنکور، آقای گلاسنبرگ گفت این اقدام در جهت حفظ نفوذ این شرکت در بازار نامعلوم فعلی می باشد.

بخش معدنی و تجارت این شرکت در سال گذشته 66 درصد از ارزش سهام خود را از دست داده و بدهی 30 میلیارد دلاری را متحمل شده است.

 

مجموعه اقدامات و معیارهای فوق جهت کاهش هزینه ها توسط شرکت گلنکور، انتظار می رود ارزشی بیش از 10.2 میلیارد دلار داشته باشد.

هدف این شرکت کاهش بدهی خالص به زیر 20 میلیارد دلار تا پایان سال 2016 است.

 

ازجمله اقداماتی که در این راستا شرکت گلنکور انجام خواهد داد، تعلیق و تعدیل سود نهایی سهام آن در سال 2015 و تعلیق و تعدیل سود سهام موقت سال 2016 است که به ترتیب سبب صرفه جویی 1.6 میلیارد دلاری و 800 میلیون دلاری خواهد شد.

 

بیش از 2 میلیارد دلار نیز از طریق فروش دارایی ها، معاملات جاری فلزات گرانبها و مشارکت اقلیت سرمایه گذاران استراتژیک در بخش کشاورزی که شامل دارایی های شرکت گلنکور در زیرساخت ها نیز می باشد تامین خواهد شد.

 

در عین حال، شرکت گلنکور طبق برنامه ریزی های خود در نظر دارد عرضه 400 هزار تن مس کاتد در بازار را طی 18 ماه آینده با بستن دو معدن خود در آفریقای جنوبی کاهش دهد.

 

بانک آمریکایی مریل لینچ (Bank of America Merrill Lynch) اعلام کرد، برخلاف دیگر تیم های مدیریتی، گلنکور به مشکل بدهی خود اعتراف کرده و در حال انجام اقداماتی برای مقابله با آن است.

 

تصورات این بود که برخی اقدامات مقابله ای این شرکت پرداختن به نگرانی ها درخصوص تامین مالی شرکت گلنکور باشد اما هنوز یکی از سوالات اساسی درمورد بازار تقاضای چین باقی است و باوجود کاهش، هنوز آمادگی تولید در این شرکت بسیار بالا است.

 

مقامات این شرکت، پس از آنکه خطر ورشکستگی تبدیل به نگرانی جدی برای سرمایه گذاران شد از طریق مدیریت پیشگیرانه اقدام به کاهش هزینه های عملیاتی تولید مس کردند تا از این روش همچنین از قیمت مس حمایت شود.

 

ایوان گلسنبرگ (Ivan Glasenberg)، مدیرعامل شرکت گلنکور چشم انداز بلند مدت تجارت را مثبت ارزیابی کرده چراکه این واقعیت تقویت شده که مدیران ارشد شرکت، نسبت به افزایش 22 درصدی سرمایه پیشنهادی که حدود 550 میلیون دلار است توافق کرده اند.

 

گلاسنبرگ همچنین گفت، اعلام می کنیم اقدامات کلی بر روی فعالیت های تجاری و نیز ارزش حق امتیاز شرکت بی تاثیر نبوده و درنظر داریم به طور محسوسی به توسعه ترازنامه های خود سرعت بخشیم که این اقدام را با به حداکثر رساندن ایجاد نقدینگی در آینده آن هم در فضای قیمت گذاری ضعیف فعلی محصولات انجام می دهیم و نیز شرایط مالی خود را از طریق ثبات و استحکام در معیارهای اعتباری در محیط قیمت گذاری ضعیف طولانی مدت بهبود خواهیم بخشید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران