امیدواری فورتسکیو به بهبود بازار سنگ آهن

امیدواری فورتسکیو به بهبود بازار سنگ آهن

گروه فورتسکیو متال (FMG) با وجود اینکه دو گروه علاقمندی خود را برای خرید سهام آن نشان داده اند، اعلام کرده عجله ای برای فروش ندارد.

 

به گزارش استیل پدیا، Nez Power مدیر اجرایی گروه فورتسکیو، روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد، شرکت های معدنکاری پیش از ورود به بحث های جدی درخصوص فروش، در انتظار بازیابی و بهبود مجدد قیمت های سنگ آهن هستند.

 

این مقام ارشد شرکت فورتسکیو پیش از این در ماه مارس به استرالیا ماینینگ اعلام کرده بود که شرکت ممکن است بخش کمی ازسهام خود از دارایی های پیلبارا را به فروش برساند.

 

این تصمیم بعد از اعلام سود شرکت در نیمه اول سال اتخاذ شد چراکه سود این شرکت در نیمه نخست 331 میلیون دلار اعلام شد که 1.7 میلیون تن پایین تر از سود نیم سال ابتدایی سال قبل بوده و دلیل اصلی آن سقوط قیمت های سنگ آهن بوده است.

 

در ماه جولای بهای این ماده معدنی تا 44 دلار و 10 سنت نیز که پایین ترین سطح قیمتی بود کاهش یافت اما دوباره بهبود یافت و در آخرین معاملات به 56 دلار و 40 سنت نیز رسید.

 

با این وجود این نرخ ها هنوز پایین تر از قیمت 82 دلار در هر تن سپتامبر 2014 یا 134 دلار در هر تن سال 2013 است.

 

مدیر اجرایی FMG معتقد است هنوز سنگ آهن با قیمت های پایینی دادوستد و معامله می شود درنتیجه فورتسکیو عجله ای برای فروش سهام خود ندارد.

 

وی گفت، مفهوم قابل درک از این موضوع این است که ما تا زمانی که سرمایه گذاران فکر کنند که قیمت های سنگ آهن دوباره افزایش خواهد یافت باید صبر کنیم تا انگیزه لازم برای سرمایه گذاری نیز پیدا شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران