آغاز عملیات اجرایی طرح فولاد مکران

آغاز عملیات اجرایی طرح فولاد مکران

فولاد مکران در مرحله نخست برای ایجاد 1.6 میلیون تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی ساخته می‌شود و پس از راه‌ اندازی این فاز، در مرحله دوم به ظرفیت 3.2 میلیون تن دست خواهد یافت.

 

به گزارش استیل پدیا، با تکمیل کارخانه‌های این مجتمع، محصولاتی از جمله گندله، آهن اسفنجی، فولاد‌ سازی و انواع مقاطع فولاد و میلگرد تولید خواهد شد که بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود. ایجاد مجتمع فولاد مکران بخشی از برنامه‌های جدید ایمیدرو برای توسعه سواحل جنوبی‌ کشور و در راستای استفاده از توان صادراتی و بهره‌ گیری از انرژی گاز به شمار می‌آید.

 

سهامداران این مجتمع گروه مالی ملت، شرکت سرمایه‌ گذاری توسعه صنایع معدنی، ایمیدرو و سازمان منطقه آزاد چابهار هستند و گشایش اعتبار ارزی این مجتمع نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش‌ بینی شده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی چند طرح پتروشیمی و صنعتی در چابهار گفت: یکی از دغدغه‌های دولت رشد و توسعه سیستان و بلوچستان است و رئیس‌ جمهوری در راستای جبران عقب ماندگی‌های این خطه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. محمدرضا نعمت‌ زاده افزود: ظرفیت‌های معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان را با برنامه‌ ریزی و تدبیر بیش از پیش شکوفا می‌کنیم.

 

سواحل مکران فرصت ارزشمندی است که دولت با توجه ویژه در‌صدد است تا آن را به یکی از کانون‌های اصلی توسعه تبدیل کند. وی تصریح کرد: چابهار به سبب دسترسی به آب‌های آزاد از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که باید با یک برنامه‌ ریزی جامع از آن به بهترین شکل استفاده کرد. ‌

 

نعمت‌ زاده خاطرنشان کرد: این منطقه مرزی به‌ عنوان چهارراه بزرگ تجاری افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه است و در حال برنامه‌ ریزی بیشتر هستیم که به قطب تجاری تبدیل شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران