سخنرانی دکتر سبحاني

دوازدهمين کنفرانس بين المللي استراتژيهاي موفقيت فولاد

دوازدهمين کنفرانس بين المللي استراتژيهاي موفقيت فولاد

دوازدهمين کنفرانس بين المللي استراتژيهاي موفقيت فولاد جهان با حضور بزرگترين فولاد سازان جهان و با سخنراني دکتر بهرام سبحاني رئيس هيئت مديره انجمن توليد کنندگان فولاد ايران و مدير عامل فولاد مبارکه در روزهاي 11-9 سپتامبر 2015 ميلادي در شهر استامبول ترکيه برگزار شد.

 

به گزارش استیل پدیا، دراين کنفرانس دکتر بهرام سبحاني طي سخناني با موضوع «چشم انداز فولاد ايران» به تبيين وضعيت حال و آينده فولاد ايران، روند روبه رشد توليد اين محصول در سالهاي 2005 تا 2014 و همچنين ظرفيتهايي که براي سرمايه گذاري و افزايش توليد فولاد در کشور ايران موجود مي باشد، پرداخت. وي ضمن تشريح اين ظرفيت ها گفت: در ايران 16 معدن سنگ آهن با ظرفيت5/4 ميليارد تن موجود است که مهم ترين آنها در مرکز و آماده استخراج و بهره برداري هستند.

 

رئيس هيئت مديره انجمن توليد کنندگان فولاد ايران با تأکيد بر لزوم اجراي طرح هاي توسعه صنعت فولاد ايران تصريح کرد: کشور پهناورايران 1684000 کيلومتر مربع مساحت و 80 ميليون نفر جمعيت دارد که از اين ميزان جمعيت حدود 27 ميليون نفر نيروي انساني جوان و تحصيل کرده مي باشد که متوسط سن آنها 28 سال است فلذا با توجه به معادن غني و وجود نيروي انساني خلاق و جوان انتظار مي رود که ايران در بين 10 توليد کننده برتر فولاد دنيا قرار داشته باشد.

 

دکتر سبحاني در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: رتبه بندي جهاني توليد کنندگان فولاد در دنيا نشان مي دهد، در حال حاضر ايران در رتبه چهاردهم قرار دارد و تا 10 سال آينده با اجرايي کردن پروژه هاي در دست اقدام و جهش توليد از 20 ميليون تن فعلي به 55 ميليون تن و رسيدن به رتبه هشتم را در برنامه خود قرار داده است.

 

وي افزود: انتظار مي رود در 10سال آينده با توجه به پروژه هاي در دست اقدام، ظرفيت کنسانتره سنگ آهن به 65 ميليون تن، ظرفيت موجود گندله سازي از 21 ميليون تن فعلي به 62 ميليون تن، آهن اسفنجي به 67 ميليون تن و در بخش فولاد خام به 50 تا 55 ميليون تن ارتقاء يابد.

 

رئيس هيئت مديره انجمن توليد کنندگان فولاد ايران با اشاره به آمارهاي موجود، سهم ايران در توليد فولاد خام در منطقه خاور ميانه و شمال آفريقا را 80 درصد خواند و تصريح کرد:اين در حاليست که اکثر توليد کنندگان در اين منطقه نيز توليد کننده مقاطع فولادي مي باشند.

 

مدير عامل فولاد مبارکه بخش ديگري از سخنان خود را به معرفي و بيان عملکرد شرکت فولاد مبارکه اختصاص داد و گفت: گروه فولاد مبارکه اصفهان که از کارخانجات فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان جنوب و فولاد سبا تشکيل شده است هم اکنون توليد 50 درصد فولاد ايران را برعهده دارد، فلذا براي حفظ اين سهم بازار، در برنامه ميان مدت خود دست يابي به توليد 12 ميليون تن و در برنامه بلند مدت، توليد 25 ميليون تن را مد نظر قرار داده است.

 

وي خاطر نشان کرد: توليد و مصرف فولاد ايران از سال 2005 تا 2014 روند رو به رشدي داشته است ليکن در سالهاي اخير مصرف و ساخت و ساز به دليل رکود کاهش يافته است که سهم مصرف مقاطع فولادي 40 درصد و حدود 60 درصد نيز مربوط به محصولات تخت مي باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران