بازار واردات کدام فلز در ایران داغ است؟

مس در کمین افزایش قیمت

مس در کمین افزایش قیمت

فعالان بازار مس معتقدند که قیمت این فلز در حال حاضر به کف قیمت خود رسیده است اما تا پایان سال با شیب ملایمی روند صعودی به خود خواهد گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، بررسی‌ها در میان فلزات پایه نشان می‌دهد که قیمت مس در یک ماه گذشته دچار نوسان قیمتی زیادی شده و بیشتر روزها را با کاهش قیمت پشت سر گذاشته و روند نزولی را با شیب ملایمی طی کرده است.

 

در همین راستا حسن حسین‌ قلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در مورد علت کاهش قیمت مس گفت: در حال حاضر قیمت تمام فلزات پایه دچار نوسان زیادی است به طوری که قیمت این فلزات به پایین‌تر حد خود نیز رسیده است. قیمت مس هم در یک ماه گذشته روند رو به نرولی را به خود گرفته به طوری که قیمت این فلز در حال حاضر به کف قیمت خود رسیده است. او ادامه داد: نرخ دلار، قیمت‌های جهانی و عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار عوامل مهمی هستند که در قیمت مس تاثیر گذارند.

 

حسین‌ قلی گفت: تصویب برجام از سوی دو دولت امریکا و ایران ممکن است در قیمت ارز تاثیر کمی بگذارد و آن را تاحدودی کاهش دهد که در این صورت قیمت فلزات پایه و مس در داخل کشور به تبع پایین آمدن قیمت دلار، کاهش خواهد یافت.

 

او گفت: از جمله دلایل کاهش قیمت مس می‌توان به عرضه و تقاضا در بازار جهانی، کاهش رشد اقتصاد چین و هند اشاره کرد و به نظر می‌رسد، قیمت مس تا آخر سال با شیب ملایم روند صعودی به خود خواهد گرفت و ما در آینده شاهد افزایش قیمت مس نیز خواهیم بود.

 

در همین زمینه موسی علیزاده، یکی از فعالان بازار مس در تهران در مورد تاثیر تصویب برجام بر قیمت مس داخلی گفت: در این یک ماهی که ما با غرب به توافق رسیدیم شاهد کاهش قیمت مس بودیم ولی در حال حاضر نمی‌توان گفت که این کاهش قیمت ارتباط مستقیمی با توافق در مذاکرات دارد و ما تاثیر این توافقات را در درازمدت شاهد خواهیم بود.

 

علیزاده افزود: علت اصلی کاهش قیمت مس این است که تقاضا در بازار برای این فلز بسیار کاهش پیدا کرده به طوری‌ که در حال حاضر قیمت مس کاتد حدود 18 هزار تومان است که می‌توان گفت این قیمت در حال حاضر به کف خود رسیده است. او تصریح کرد: به نظر من قیمت مس بیشتر از این نمی‌تواند کاهش قیمت داشته باشد و ما در آینده شاهد افزایش قیمت مس با شیب ملایم نیز خواهیم بود.

 

خوشبینی برای قیمت مس

 
محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌ فروشان در مورد صادرات انواع فلزات پایه گفت: در حال حاضر ما در میان فلزات پایه فقط مس را می‌توانیم به خارج از کشور صادر کنیم. اما در مورد بقیه فلزات پایه فقط واردات داریم که علت این امر متناسب نبودن عرض و تقاضاست. تولیدات داخلی‌‌مان به اندازه نیاز مصرف‌ کننده نیست ومجبوریم که واردات فلزات پایه داشته باشیم. او افزود: سرب، آلومینیوم و روی فلزاتی هستند که ما به آنها نیاز زیادی داریم بخشی از نیاز خود را از طریق واردات انجام می‌دهیم.

 

آزاد تصریح کرد: واردات این فلزات از کشورهای،کره، ژاپن و چین صورت می‌گیرد و ما نیز مس را به ترکیه صادر می‌کنیم. او گفت: قیمت مس تا پایان سال 94 افزایش قیمت خواهد داشت و ما شاهد روند صعودی مس نیز خواهیم بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران