هفته منفی پلاتین و رودیوم و افزایش نقره و پلادیوم

هفته منفی پلاتین و رودیوم و افزایش نقره و پلادیوم

بازار فلزات در هفته گذشته با پشت سر گذاشتن روند نزولی، افزایش قیمت را تجربه کرد. بررسی‌ها نشان می دهد این افزایش قیمت به دلیل بالارفتن جزیی قیمت نفت در چند روز اخیر بوده و در کنار آن انتشار اخبار مربوطه درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا بی تاثیر بر این بازار نبوده است.

 

به گزارش استیل پدیا، در یک هفته گذشته قیمت فلزات گرانبها با نوسان دچار بوده و قیمت‌ها بالا و پایین نیز شده است.

 

قیمت نقره در شانزدهم شهریور به ازای هر اونس 14.55 دلار معامله شد که طی یک هفته با 0.54 درصد افزایش قیمت به 14.64 دلار رسیده و روند صعودی را نیز طی کرده است.

قیمت هر اونس پلاتین در اولین روز کاری هفته پیش989 دلار بود که با 1.31 درصد کاهش قیمت به 976 دلار رسید و یک هفته را با روند نزولی به پایان رساند.

همچنین قیمت پلادیوم به ازای هر اونس 578 دلار بود که در عرض یک هفته گذشته با 0.85 درصد افزایش قیمت به 583 دلار رسید و به خود افزایش قیمت دیده است.

 

در یک هفته گذشته رودیوم روند نزولی را طی کرده است. قیمت هر اونس رودیوم در شانزدهم شهریور 770 دلار بوده که با 2.59 درصد کاهش قیمت به 750 دلار رسیده و با کاهش قیمت مواجه شده است.

 

آنگونه که سایت بورس فلزات لندن (LME) گزارش داده، بررسی در میان فلزات پایه بیانگر این است که این فلزات یک هفته گذشته را با روند رو به صعودی را پشت سر گذاشتند.

در میان این فلزات آلومینیوم، آلیاژ آلومینیوم، آلیاژ ویژه آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع، روی و کبالت یک هفته صعودی را پشت سر گذاشته و با افزایش قیمت هفته را به پایان رساندند.

 

مولیبدن در میان این فلزات هفته آرامی را پشت سر گذاشت و قیمت آن با 13 هزار 300 دلار به ازای هر تن در اول شروع به کار کرد و در آخر هفته هم تغییر قیمت نداشت.

قیمت فولاد هم همچون ماه‌های گذشته تغییر قیمت نداشته و ثابت مانده‌ است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران