بازار بی‌ روح سنگ‌ آهن

سقوط تاریخی فولاد چین

سقوط تاریخی فولاد چین

در پی تقاضای ضعیف برای مواد ساختمانی که منجر به کاهش موجودی سنگ‌آهن تولید‌کنندگان شد، قیمت میلگرد در معاملات آتی شانگهای به کمترین میزان خود از ابتدای شکل‌گیری بورس آتی میلگرد در شانگهای رسید.

 

به گزارش استیل پدیا، هلن لائو، تحلیلگر بازار فلزات در هنگ‌کنگ اعلام کرد: سودآوری پایین موجب کاهش نرخ بهره‌ برداری در میان کارخانه‌های فولاد چین شده و عرضه مازاد سنگ‌آهن را به بدترین وضعیت خود تبدیل خواهد کرد.

 

در تانگشان، بزرگ ترین تولید کننده فولاد در استان هی‌بی چین، نرخ بهره‌ برداری به 81 درصد رسید که کمترین مقدار از سال 2009 بوده است. هر تن میلگرد برای تحویل در ماه می در بورس کالای شانگهای یک هزار و 662 یوان معامله شد که کمترین مقدار آن از زمان راه‌اندازی بورس آتی میلگرد در سال 2009 بوده است.

 

میزان ذخایر سنگ‌‌آهن در بنادر چین به 86.1 میلیون تن رسیده بود که 450 هزار تن کمتر از هفته گذشته بوده است.

 

ویوک دار،‌ تحلیلگر سرمایه بانک استرالیا اعلام کرد: اعتبار کمتر نیز موجب این شده که بسیاری از کارخانه‌های فولاد سطح موجودی خود را پایین بیاورند. با کاهش تولید فولاد چین، ممکن است چرخه عرضه مجدد موجب تعدیل قابل‌ توجهی شود.

 

تولید فولاد چین در دوره ژانویه تا اکتبر 2.2 درصد کاهش داشته در حالی که میزان مصرف افتی 6 درصدی را در این دوره تجربه کرده که ناشی از کندی رشد اقتصادی چین بوده است.

 

سنگ‌آهن در هفته گذشته افتی 5 درصدی را تجربه کرده بود که بیشترین افت هفتگی این ماده اولیه در 5 هفته اخیر بوده است.

 

هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین، با افتی 0.2 درصدی 45 دلار معامله شد. این قیمت تنها یک دلار بیشتر از کمترین قیمت سنگ‌آهن از سال 2008 بوده است.

 

کند شدن تقاضای زغال‌ سنگ و سنگ‌ آهن از سوی چین باعث به گل نشستن بخش حمل‌ونقل دریایی شده و به نظر می‌رسد این رکود در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران