گزارش هفتگی سنگ آهن

کاهش قیمت ها بدلیل فراگیر شدن رکود

کاهش قیمت ها بدلیل فراگیر شدن رکود

قیمت های سنگ آهن در هفته گذشته بیشتر کاهش یافت زیرا کارخانه ها از خرید دوری می کنند و می خواهند در صورت لزوم از موجودی بنادر استفاده کنند .

 

به گزارش استیل پدیا، برای سنگ آهن فاین 62 درصد 70 , 2 دلار کاهش داشت و به 30 , 45 دلار CFR چین رسید در حالیکه مرجع شاخص فولاد قیمت سنگ آهن 62 درصد را 40 , 2 دلار کاهش داد و قیمت جدید را در 45 دلار CFR تیانجین بست.

 

با ادامه روند تضعیف بازار فولاد تولید کارخانه ها کاهش یافته و بیشتر از این هم کاهش خواهد داشت . برخی از علل این رکودی بازار به کاهش اعتبار بر می گردد.

 

یک تاجر سنگاپوری که اغلب مشتریانش از تانگشان هستند گفت : بیش از 10 کارخانه در این منطقه کوره بلندهای خود را متوقف کرده اند و در پی آن تولید سالانه شان 15 میلیون تن تنزل می یابد.

 

مشکلات نقدینگی و چشم انداز منفی برای بازار فولاد تولیدکنندگان فولاد را مجبور کرده فعلاً خرید نکنند و موجودی سنگ آهن خود را در پائین ترین سطح ممکن حفظ نمایند . یک تاجر اهل شانگهای گفت : سفارشات خارجی  بخصوص برای پیشنهاد قیمت های ثابت هم کم است .

 

باتوجه به کمبود نقدینگی شنیده شده که بیشتر کارخانه ها برای تأمین نقدینگی خود محموله های خود را ارزانتر از موجودی انبارهای بنادر در بازار بفروش می رسانند .

  

دو تولید کننده فولاد که با شرکت معدنی سامارکو (Samarco) که پلت سنگ آهن تولید می کند توافقنامه همکاری دارند تأیید کرده اند محموله های ارسالی آنها برای نوامبر و دسامبر کنسل شده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران