جایگزینان احتمالی نعمت‌زاده

وزارت صنعت در آستانه تغییرات بزرگ

وزارت صنعت در آستانه تغییرات بزرگ

با جدی شدن گمانه زنی‌ها درباره استعفای وزیر صنعت، این وزارتخانه در آستانه تغییرات بزرگی قرار گرفته و برخی از دولتمردان از احتمال جدایی صنعت از تجارت خبر داده و از محمد فروزنده و سیدحسین هاشمی به عنوان جایگزینان احتمالی نعمت‌زاده نام می‌برند.

 

به گزارش استیل پدیا، یک منبع آگاه با بیان اینکه وزیر صنعت مجبور به استعفا از دولت شده، از تفکیک بخش صنعت و معدن از تجارت خبر داده و چهر‌ه‌هایی چون محمد فروزنده، رئیس پیشین بنیاد جانبازان و مستضعفان و سیدحسین هاشمی استاندار کنونی تهران به عنوان نامزدهای اصلی سکان داری این وزارتخانه نامبرده می‌شود.

 

این منبع آگاه افزود: نعمت‌زاده یکی از وزرای با تجربه و کشته کار دولت است اما چون روش کاری او پروژه محوری است نمی‌تواند در این وزارتخانه موفق باشد از این رو لازم است فردی استراتژیست وارد این وزارتخانه شود تا بتواند با توجه به کم شدن امور بنگاه‌داری، نقشه راه مناسبی را برای این وزارتخانه ترسیم کند.

 

شنیده ها حاکی از آن است که روحانی اصرار زیادی برای استفاده از فروزنده در این وزارتخانه دارد اما تا کنون او از پذیرفتن هرگونه سمتی خودداری کرده است.

 

سیدحسین هاشمی نیز که علاوه بر پنج دوره نمایندگی سابقه معاون وزارت معادن و فلزات را در کارنامه خود دارد مورد وثوق بخشی از جامعه صنعتی و معدنی کشو قرار گرفته است.

 

از سویی دیگر با توجه به بیانات رهبری در خصوص ادغام وزارت صنایع در بازرگانی و نقد نرم ایشان به نظر می‌رسد به دلیل عملکرد نامناسب وزارت تازه تاسیس و تبدیل این وزارتخانه به ستاد تنظیم بازار گوشت و سیب‌زمینی و تخم مرغ، تفکیک بخش بازرگانی از صنعت کلید خودره تا به حالت قبل خود برگردد.

 

برخی کارشناسان معتقدند اگر دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی را با وزارت اقتصاد ادغام کند شاید بتواند مدیریت متمرکزتری داشته باشد و وزارتخانه نوینی به وجود آورد تا به مرکز تصمیم‌گیری‌های بزرگ اقتصادی تبدیل شود.

 

از نظر آنان دوره وزرای پروژه محور گذشته و بهتر است افرادی که ذهنی استراتژیک دارند و سیاست گذاری بهتری می‌توانند انجام بدهند، در این وزارتخانه مورد استفاده قرار گیرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران