رییس هیات عامل ایمیدرو

خودکفایی در فرآوری سنگ آهن تا پایان 95

خودکفایی در فرآوری سنگ آهن تا پایان 95

یک میلیارد و 800 میلیون پورو کل فاینانس چینی ها برای پروژه های 7 طرح فولادی است .

 

به گزارش استیل پدیا، دکتر مهدی کرباسیان؛ رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با برداشت عوارض کنسانتره یک پله از خام فروشی دور خواهیم شد و تا پایان سال 95 به خودکفایی در فرآوری سنگ آهن خواهیم رسید. وی در ادامه افزود: در آینده نزدیک با بهره برداری از کارخانه های تولید کنسانتره و گندله به سمت تولید آهن اسفنجی و شمش خواهیم رفت.

 
کرباسیان خاطر نشان کرد: اکتشاف و استخراج و فرآوری عناصر نادر خاکی را سال گذشته در سازمان ایمیدرو شروع کرده ایم و مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی را به عنوان پایگاه اصلی تحقیقات و آنالیز عناصر نادر خاکی قرار داده ایم.

 
رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: متاسفانه در ماه های اخیر هیچگونه همکاری از شرکت های چینی درخصوص تامین مالی پروژه های 7 طرح فولادی نداشتیم .

 

وی در ادامه گفت: هیاتی ایرانی درخصوص تامین فاینانس پروژه های فولاد نیریز و شادگان در روزهای اخیر به چین سفر کرده و به زودی با هشدارهایی که مقامات عالی رتبه چینی در خصوص فعال سازی پروژه های فولادی به شرکت های طرف قرارداد ایرانی وارد کرده اند این پروژه ها فعال خواهند شد.

 
کرباسیان با اشاره به طرح آلومینیوم جاجرم افزود: این پروژه مجدد در سازمان ایمیدرو فعال شده و هفته آینده یک تیم اقتصادی از چین برای راه اندازی پروژه آلومینیوم جنوب وارد کشور خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران