مدیر بازارگانی خارجی در یک کارخانه ترکیه

خریداران ترک برای خرید شمش چین و ایران تمایل بیشتری دارند

خریداران ترک برای خرید شمش چین و ایران تمایل بیشتری دارند

یشنهادهای شمش کشورهای مشترک المنافع به ترکیه در قیمت 287 تا 292 دلار CFR ثابت است البته به بندر ورودی هم بستگی دارد و این موضوع خریداران ترک را به سمت خرید شمش ارزانقیمت چینی و ایرانی متمایل کرده است و در هفته گذشته حجم های قابل توجهی سفارش داده اند .

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته یک مدیر بازارگانی خارجی در یک کارخانه ترکیه : خریداران ترک در روزهای اخیر هیچ علاقه ای به پیشنهادهای بالای کارخانه های کشورهای مشترک المنافع نشان نداده اند و در طول هفته گذشته بیشتر بدنبال خرید شمش از ایران و چین بودند .

 

او افزود : من فکر نمی کنم پیشنهادهای کشورهای مشترک المنافع در بازار ترکیه خریداری جذب کند زیرا قیمت های قراضه نیز در حدود 5 دلار در ترکیه کاهش یافته و به 195 دلار CFR  در آخرین خریدها رسیده است .

 

این مدیر بازرگانی گفت : پیشنهاد خریداران ترک به عرضه کنندگان کشورهای مشترک المنافع 280 دلار CFR بوده که برای تولیدکنندگان ترکیه سطح قابل قبولی است زیرا آنها نمی توانند میلگرد زیادی در بازارهای صادراتی خود بفروش برسانند و از اواخر هفته گذشته حجم سفارشات صادراتی کاهش یافته است .   

 

برخی از خریداران ترک در هفته گذشته 40 هزار تن شمش چینی را با قیمت  258 تا 262 دلار  CFR سفارش دادند در حالیکه حداقل دو کارخانه در اسکندرون 30 هزار تن شمش ایران را با قیمت 278 تا 282 دلار CFR سفارش داده اند .

 

قیمت پیشنهادهای شمش کارخانه های داخلی هم در هفته گذشته کاهش داشت ، این کارخانه ها سایزهای استاندارد شمش را با قیمت 310 تا 320 دلار تحویل درب کارخانه عرضه کردند که 5 تا 10 دلار کمتر آغاز هفته گذشته بود .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران