درخواست تولیدکنندگان فولاد هند برای وضع مالیات حمایتی

درخواست تولیدکنندگان فولاد هند برای وضع مالیات حمایتی

یکی از منابع دولتی هند اعلام کرد افزایش واردات برخی محصولات ورق نورد گرم فولادی از چین، ژاپن، کره جنوبی و روسیه، موجب شده است صنعت داخلی فولاد هند با تهدید روبرو شود و موجب شده است که این کشور به فکر اعمال سیاستهای حمایتی برای کاهش واردات بیفتد.

 

به گزارش استیل پدیا، پس از آنکه انجمن فولاد هند و برخی تولید کنندگان فولاد در ماه جولای، درخواستی برای وضع مالیات حمایتی به مدت 4 سال، به ثبت رساندند، اداره کل پادمانی هند روز دوشنبه اعلام کرد که به بررسی موضوع خواهد پرداخت.

 
درخواست این تولید کنندگان، به جای افزایش مالیات فعلی، بر سیاستهای حمایتی مالیات بنا شده است تا کره جنوبی و ژاپن که تحت تفاهم تجارت آزاد با هند هستند نیز مشمول قانون جدید شوند. کره جنوبی و ژاپن به دلیل امضای این تفاهم نامه ها، در حال حاضر از تخفیف مالیاتی خوبی برخوردار هستند.

 
مدیر کل، وینای چابرا (Vinay Chhabra)، اعلام کرد: این درخواست مورد ارزیابی قرار گرفته است و در نگاه نخست بنظر میرسد که افزایش واردات محصولات فولادی ورق نورد گرم و سایر آلیاژهای فولاد با نورد بالای 600 میلی متر، به تولید کنندگان داخلی صدمه زده است و یا آنها را در معرض تهدید قرار داده است.

 
به گفته چابرا، در سال منتهی به 31 مارس 2014، واردات این محصولات به میزان 5 درصد از تولیدات داخلی هند بود اما اکنون واردات افزایش پیدا کرده است و در سال مالی جاری به حدود 13 درصد رسیده است. این سبب شده است که تولید کنندگان درخواست وضع مالیات حمایتی را علیه واردات از چین، ژاپن و کره جنوبی مطرح کنند.

 
وزیر فولاد هند، سینگ تومار (Singh Tomar)، ماه گذشته از نگرانی دولت نسبت به مشکلات تولید کنندگان فولاد ناشی از پدیده "دامپینگ" کشورهای تحت قرارداد تجارت آزاد سخن گفت. (دامپینگ- به معنای صادرات حجم از زیادی از نوعی کالا به کشوری دیگر است به طوری که قیمت آن، از قیمت داخلی محصول پایین تر باشد که با هدف تصرف بازار داخلی آن کشور صورت میگیرد).

 
در سال مالی گذشته، مجموع واردات فولاد هند با 72 درصد افزایش به 9.3 میلیون تن رسید. کره جنوبی و ژاپن که به دلیل تفاهم تجارت آزاد با چین، کمتر از 1 درصد مالیات پرداخت میکنند، مجموعا در حدود 3.5 میلیون تن فولاد به هند صادر کردند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران