کاهش وادرات سنگ آهن چین در ماه آگوست

کاهش وادرات سنگ آهن چین در ماه آگوست

در ماه آگوست، واردات سنگ آهن چین کاهش یافته و بر نگرانی ناشی از کاهش رشد اقتصادی در چین و کاهش تقاضا برای این ماده خام، دامن میزند.

 

به گزارش استیل پدیا، بنابر اعلام اداره گمرک چین، محموله های دریافتی این کشور در ماه آگوست، با 14 درصد کاهش نسبت به حداکثر واردات ماهانه (86.1 میلیون تن) به 74.12 میلیون تن متریک بالغ شد. مجموع واردات در 8 ماه نخست سال نیز کاهشی به میزان 0.2 درصد نشان میدهد و به رقم 613 میلیون تن رسیده است.

 
پس از چند دهه رشد مثبت اقتصادی و تولید بی رویه فولاد، چین اکنون با اضافه تولید مواجه است زیرا رکود بازار ملک در این کشور، تقاضا برای فولاد را تحت تاثیر قرار داده است. قیمت سنگ آهن در ماه جولای به کمترین حد خودر در 6 سال گذشته رسید زیرا تولید کنندگان بزرگ سنگ آهن همچون ویل (Vale) برزیل و ریوتینتو (Rio Tinto)ی استرالیا، حجم زیادی از تولیدات ارزان قیمت خود را روانه بازار کردند.

 
به عقیده برخی تحلیل گران، کاهش واردات سنگ آهن چین میتواند ناشی از انفجار مرگبار بندر تیانجین چین باشد.

 
قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد در بندر کینگداو چین، در روز سه شنبه پس از 1 درصد افزایش به 57.42 دلار بر تن رسید. کف قیمت سنگ آهن متعلق به 8 جولای امسال است که در آن قیمت به 44.59 دلار بر تن، کمترین حد قیمت از ماه می 2009 تاکنون، رسید.

 
چین که خریدار بیش از دو سوم سنگ آهن صادراتی جهان است، امسال و سال آینده با افت تقاضا برای فولاد همراه خواهد بود. صادرات این کشور در ماه آگوست 6.1 درصد کاهش یافت در حالیکه واردات با افت 14 درصدی روبرو بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران