آثار کاهش ۳ درصدی نرخ فروش گندله بر سود آوری

دوقلوی معدنی و دو فولادی توضیح متفاوت دادند و آماده بازگشایی نماد شدند

دوقلوی معدنی و دو فولادی توضیح متفاوت دادند و آماده بازگشایی نماد شدند

دو قلوی معدنی به همراه دو شرکت فولاد مبارکه و خوزستان درباره آثار کاهش ۳ درصدی نرخ فروش گندله بر سود آوری متفاوت توضیح دادند و آماده بازگشایی نماد شدند.

 

به گزارش استیل پدیا، در پی تصمیم 11 تیر مسئولان وزارت صنعت مبنی بر کاهش نرخ فروش گندله از 23 به 20 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان، نماد دو قلوی معدنی یعنی گل گهر و چادرملو از 16 تیر و نماد دو شرکت فولاد مبارکه و خوزستان هم از 24 تیر و 5 مرداد در بورس بسته شدند تا تکلیف این رویداد مهم و آثار آن بر سود آوری مشخص شود.

 

در این میان و بعد از مدت ها کش و قوس و پیگیری مدیران و وعده های مسئولان، تغییر رسمی در این تصمیم گرفته نشده است. به همین دلیل با ارایه توضیحات مدیران دوقلوی معدنی و دو شرکت فولاد مبارکه و خوزستان درباره آثار کاهش 3 درصدی نرخ فروش گندله بر سودآوری و همچنین نظر سازمان بورس ، این شرکت ها آماده بازگشایی نماد شدند. در این رابطه توضیحات متفاوت دو شرکت معدنی و فولادی به جز موارد مربوط به سود آوری و سایر مختصات، یک شکل ارایه شده است.

 

هیات مدیره چادرملو و گل گهر که سود سال مالی جاری را 525  و 243 ریال پیش بینی کرده اند ابلاغیه وزارت صنعت را تصویب نکرده و اعلام کرده اند پیش بینی قبلی کماکان به قوت خود پایدار است. اما سازمان بورس تاکید کرده در صورت اعمال اثرات ابلاغیه ، درآمد فروش پیش بینی شده این دو شرکت کاهش خواهد یافت.

 

در عوض دو شرکت فولاد مبارکه و خوزستان که برای سال مالی سود هر سهم را 205 و 334 ریالی پیش بینی کرده اند اثرات ابلاغیه وزارت صنعت را در پیش بینی سود لحاظ کرده اند.

 

این در حالی است که بنابر اعلام سازمان بورس ، دو شرکت فوق علاوه بر کاهش نرخ خرید گندله از 23 به 20 قیمت شمش فولاد خوزستان، نرخ خرید کنسانتره سنگ آهن را نیز معادل 2 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان کاهش داده اند اما در نامه وزارت صنعت صرفاً به کاهش قیمت گندله اشاره شده و به کاهش قیمت کنسانتره سنگ آهن در نامه مذکور اشاره ای نشده است. علاوه براین درصورت عدم اعمال تصمیم وزارت صنعت، بهای تمام شده کالای فروش رفته پیش بینی شده این دو شرکت افزایش خواهد یافت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران