مدیر عامل فولاد مبارکه

هشدار به صدور مجوزهای صوری فولاد

هشدار به صدور مجوزهای صوری فولاد

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان نسبت به صدور مجوزهای بلااستفاده واحدهای فولادی هشدار داد و گفت: برخی مجوزها برای راه‌اندازی کارخانه‌های فولاد فقط در حد یک تکه کاغذ مانده و به قراردادی ختم نشده است.

 

به گزارش استیل پدیا، بهرام سبحانی با اشاره به اهداف طرح جامع فولاد اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ ریزی‌ها باید به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد دستیابی پیدا کنیم در حالی که در مقطع فعلی تنها 20 میلیون تن تولید فولاد داریم و باید برای 35 میلیون دیگر سرمایه‌ گذاری‌های جدید جذب کنیم.

 

او با بیان اینکه برخی از واحدها جانمایی درستی ندارند و منابع مالی را جذب نکرده‌اند، گفت: برخی از سرمایه‌ گذاران مجوزهایی را از وزارت صنعت گرفته‌اند که در مجموع ظرفیت تولیدی فولاد کشور را بیش از 66 میلیون تن نشان می‌دهد اما در نهایت متوجه می‌شویم فقط 20 میلیون تن فولاد به تولید رساندیم.

 

رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد افزود: کارخانه‌های فولاد در مقطع فعلی فقط یک تکه کاغذ است و نه برای راه‌ اندازی آن قراردادی بسته‌ شده و نه مکانی برای خطوط تولید آنها در نظر گرفته شده است.

 

سبحانی افزود: وزارت صنعت، معدن وتجارت نمی‌تواند با چنین رویکردی مجوز تاسیس واحدهای فولادی را صادر کند زیرا باید برای افزایش سه برابری ظرفیت تولید فولاد سرمایه واقعی کشف شود.

 

او با اشاره به کمبود سنگ‌ آهن برای تولید 55 میلیون تن فولاد و فراهم نبودن زیرساخت‌های اصلی آن در تولید گفت: برای افزایش ظرفیت تولید فولاد نباید فرصت‌های جدید سرمایه گذاری را از دست داد بلکه باید وزارتخانه راه‌ اندازی واحدهای جدید فولادسازی را جدی بگیرد و نظارت بیشتری داشته باشد.

 سرمایه‌ گذارانی که قصد فعالیت ندارند را شناسایی کند و آنها را وارد مدار تولید کند. این هم منوط بر این است که مجوزهای نابجایی که به سرمایه‌ گذاران داده‌ است را باطل یا به گونه‌ای اصلاح کند تا بتوان ظرفیت واقعی سرمایه‌ گذاری را محاسبه کرد و اگر در نهایت کمبودی نسبت به 55 میلیون تن فولاد دیده می‌شود، مجوزهای جدیدی برای سرمایه‌ گذاران واقعی صادر شود. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران