عملیات اجرایی طرح بزرگ فولاد مکران 5 شنبه آغاز می شود

عملیات اجرایی طرح بزرگ فولاد مکران 5 شنبه آغاز می شود

مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ مقیاس فولاد مکران روز 5 شنبه این هفته با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام خبر فوق افزود: طرح فولاد مکران که در گام نخست،‌ برای تولید 1.6 میلیون تن آهن اسفنجی تعریف شده از سوی کنسرسیومی از شرکت های بخش خصوصی داخلی سرمایه گذاری می شود.

 
وی با بیان اینکه سهم ایمیدرو در پروژه فولاد مکران 19.5درصد است تصریح کرد: طرح فولاد مکران در قالب برنامه های جدید ایمیدرو، به منظور استفاده از مزیت های سواحل جنوبی ایران از جمله آب،‌ برق و گاز و همچنین کاهش هزینه تمام شده به مرحله اجرا رسیده است. این طرح مورد حمایت شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد و در راستای فعال سازی توان صادراتی این مناطق طرح ریزی شده است.

 
کرباسیان یاد آور شد: اجرای این طرح بر عهده شرکت ایرانی ایریتک است و در حال حاضر قراردادهای «اقدامات زودهنگام» پروژه و بخش های مربوط به زمین،‌ محیط زیست،‌ انشعاب آب،‌ برق موقت و ... منعقد شده و در حال انجام است.

 
طرح فولاد مکران چابهار علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی،‌ صدور محصولات تولید شده به بازارهای هدف را طرح ریزی کرده است. در طرح فولاد مکران پیش بینی شده تولید از بخش گندله سازی آغاز و سپس به تولید آهن اسفنجی،‌ فولاد سازی،‌ نورد گرم و سیم و میلگرد تسری یابد و در نهایت به یک مجتمع عظیم تبدیل شود.

 
این پروژه در نهایت دو کارخانه 3.2میلیون تنی گندله سازی،‌ دو کارخانه 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی،‌ یک کارخانه 3 میلیون تنی فولاد سازی و همچنین برای هر کدام از بخش های نورد گرم و نورد مقاطع فولادی کارخانه یک میلیون تنی و علاوه بر آن یک کارخانه 500هزار تنی نورد تولید سیم و میلگرد نیز احداث خواهد کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران