رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خبر داد

حذف عوارض صادرات سنگ‌ آهن دانه‌ بندی

حذف عوارض صادرات سنگ‌ آهن دانه‌ بندی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت از حذف عوارض صادرات سنگ‌ آهن دانه‌ بندی شده خبر داد و گفت:‌ حذف عوارض سنگ آهن نمی‌تواند به صادرات آن کمک کند گرچه تاکنون نیز هر آنچه صادر شده به حق نبوده است چراکه، در داخل به تمام محصولات سنگ‌آهن از جمله کنسانتره و گندله نیازمند هستیم

 

به گزارش استیل پدیا، عبدالوهاب سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه فقط عوارض سنگ‌های دانه‌ بندی شده حذف شده است، اظهار کرد: وعده داده‌اند که عوارض صادراتی کنسانتره نیز برداشته شود اما به قدری بازار سنگ آهن بد است که برداشت عوارض هم کمکی به صادرات سنگ آهن نمی‌کند.

 

او ادامه داد: برای سنگ آهن خام نیز از ابتدا عوارض پرداخته نمی‌شد اما به جای حذف عوارض صادراتی کاش محصولات سنگ آهن را در اختیار تولیدکنندگان می‌گذاشتند تا خود بازار را پیدا کنند.

 

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز مخالفت شدید با صادرات سنگ آهن تصریح کرد: حیف است که ماده اولیه به خوبی سنگ آهن را به چین و ترکیه بفرستیم تا در آنجا اشتغالزایی ایجاد شود و در نهایت محصولات را از آن کشورها بخریم. به جای این کار باید واحدهای کنسانتره و گندله سازی و نوردها را ایجاد کنیم.

 

سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه به تمام فرآورده‌های سنگ آهن تولیدی در کشور نیازمند هستیم و حتی مقدار زیادی وارد می‌کنیم، گفت: رکود چین نیز به شرایط نامساعد بازار کمک کرده و با وجود حذف عوارض به نظر نمی‌رسد سنگ آهن، صادرات بیشتری داشته باشد


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران