مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی مطرح کرد

لزوم شناساسایی منابع مالی جدید برای توسعه فولاد و سنگ آهن

لزوم شناساسایی منابع مالی جدید برای توسعه فولاد و سنگ آهن

با وجود دارا بودن پتانسیل و ظرفیت های لازم چه در بخش انرژی و چه از لحاظ مواد اولیه ای نظیر سنگ آهن، به دلیل نبود سرمایه گذار و انگیزه لازم عقب هستیم.

 

به گزارش استیل پدیا، حسین خزلی خرازی، مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی گفت: درصورت تجمیع سرمایه در پروژه های بزرگ می توانیم تولید کنندگان بزرگی نیز بشویم. وی افزود: معدن بعد از نفت، گاز و پتروشیمی که مزیت اقتصاد ایران هستند، مهمترین بخشی است که تمایل سرمایه گذاران در آن بیشتر دیده می شود.

 

خرازی ادامه داد: بنا به گفته های مقام معظم رهبری، دومین مزیت بعد از نفت، گاز و پتروشیمی، معدن است و سومین بخش خدمات شامل بیمه، بانک، کارگزاران و فنی و مهندسی است که در سال های اخیر مغفول مانده است درحالی که می توان با فروش خدمات، گردش مالی مناسبی در اقتصاد ایران ایجاد کرد.

 

وی درخصوص وضعیت معدنی های بورس نیز خاطرنشان کرد: ایران به سبب دارا بودن انرژی و گاز ارزان و وجود ذخایر خوب سنگ آهن و به واسطه 40 سال تجربه تولید فولاد و داشتن تکنولوژی تولید، در تولید فولاد دارای مزیت نسبی است اما برای ساختن صنایع فولادی جدید نیارمند تامین مالی هستیم.

 
مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی تصریح کرد: این تامین مالی از طریق دولت امکان پذیر نیست چراکه نقش دولت در اقتصاد ایران تمام شده است بنابرین باید این منابع مالی از طریق سرمایه گذاری بانک ها، بورس ها و پذیره نویسی ها انجام شود.

 

وی با بیان اینکه فرار سرمایه گذاران و عدم تجمیع سرمایه ها و حرکت به سمت سرمایه های کوتاه مدت دلالی سبب شده مزیت بسیاری از صنایع و حتی در بخش اکتشاف و بهره برداری از معادن و سرمایه گذاری هایی که باید در این حوزه ها انجام شود از بین بورد گفت: بخشی از مشکلات ما به فرهنگ عدم توجه به بهره وری در کشور باز می گردد چرا که وقتی قادر هستیم از طریق فروش نفت و واردات کالاها نیازهای اساسی را تامین کنیم دیگر به سراغ کاری نظیر معدن با ریسک سرمایه گذاری بالا نخواهیم رفت.

 

خرازی در خاتمه تصریح کرد: عدم سرمایه گذاری و نیز عدم تولید رقابتی ما را به این نقطه رسانده و تا زمانی که فرهنگمان تغییر نکرده و متوجه بحران جدی موجود نباشیم مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران