اهداء لوح و تندیس به مهندس امیرمسعودهراتیان

فولاد هرمزگان به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شد

فولاد هرمزگان به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شد

در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه با حضور مقام های عالی استان هرمزگان، فولاد هرمزگان به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شد.

 

به گزارش استیل پدیا، در این مراسم با اهداء لوح و تندیس به مهندس امیرمسعودهراتیان مدیرعامل فولادهرمزگان از تلاش این شرکت برای توسعه صادرات قدردانی بعمل آمد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت، صادرات را یکی از مهمترین راهبردها ذکر کرد و گفت: افزایش توان رقابت پذیری با محوریت توسعه صادرات، عامل اصلی توسعه صادرات غیر نفتی است.

 

خلیل قاسمی افزود: آنچه بر میزان ماندگاری و افزایش سهم کشورها در بازار هدف قطعیت می بخشد، نگرش سیستمی با بکارگیری عوامل موثر در روند تولید و عرضه محصولات کیفی در بازار و ایجاد فضای رقابتی است.

 

قاسمی ارتقای سطح علمی و فناوری فعالیتهای تجاری، اصلاح روندها و رویه ها، بهبود کیفی محصولات و خدمات در بهبود جایگاه استان در کشور و بازارهای بین المللی را امری انکار ناپذیر برشمرد و گفت: برای بهبود سطح مهارت تجارت و توسعه ظرفیت های تجاری، گسترش و تنوع بخشی به کالاها و خدمات صادراتی و افزایش تولیدات صادراتی باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر باید توسعه زیر ساخت های تجاری، تقویت تشکل های تجاری، از جمله تشکیل خوشه های صنعتی صادراتی، حمایت از شرکتهای تولیدی توانمند صنعتی و معدنی برای امر صادرات، گسترش شبکه های اطلاع رسانی و بانکهای اطلاعاتی، تقویت برنامه های تشویق صادرات برای تولید کنندگان، حمایت از سیستم های نوین کیفیت و استاندارد و طراحی الگوهای بسته بندی های جدید، حمایت از صادرات کالاهای فناوری محور، از جمله راهبردهایی است که به جد باید به آن پرداخت.

 

قاسمی اظهار امیدواری کرد صادرکنندگان و فعالان بخش اقتصادی، بتوانند به نیروی دانش، منابع سرشار طبیعی، موقعیت منحصر بفرد استراتژیک استان و کشور و بهره گیری از ظرفیتهای عظیم بخش صنعت و معدن جایگاه اصلی خود را در اقتصاد و تجارت کشور و جهان بدست آورند.

 

مهدی شکری زاده مدیر فروش و بازاریابی فولادهرمزگان نیز در خصوص انتخاب این شرکت برای دومین سال به عنوان صادرکننده نمونه استان گفت: این انتخاب که با همت همه کارکنان خستگی ناپذیر فولاد هرمزگان بدست آمده، بیانگر پتانسیل مناسب هرمزگان در تولید و صادرات فولاد است.

 

این شرکت با بهره‌گیری از پیشرفته‌ ترین تجهیزات محصولات با کیفیت بالا و بازار پسند از جمله تولید تختال با ابعاد مختلف از عرض 900 تا 2 هزار میلی‌متر و ضخامت‌های 200 و250 میلی‌متر، با گریدهای خاص مانند X60 از امتیاز بالایی در بخش صادرات برخوردار است.

 

شکری زاده افزود: فولاد هرمزگان به عنوان یک صنعت مادر، یکی از ظرفیت‌های مهم تولید فولاد در کشور است و همچنین یکی از محورهای توسعه  هرمزگان به شمار می رود که در فاصله پنج کیلومتری با اسکله منطقه ویژه اقتصادی و بندر شهید رجایی در کنار خلیج‌فارس بهترین شرایط را برای تولید و صادرات فولاد را دارد.

 
 
وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن اینکه یکی از مهم‌ترین‌ ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری از مزیت نسبی در مبادلات خارجی است ، این شرکت از نظر تولید و همچنین به دلیل مجاورت با آب‌های آزاد شرایط مناسبی برای صادرات دارد.

 

شکری زاده با بیان اینکه کسب عنوان صادرکننده برتر استان در پرتو تلاش و همت مجموعه مدیریتی و کارکنان سختکوش شرکت حاصل شده است، گفت: این انتخاب باعث شد محصول شرکت به یک برند معتبر در بازارهای جهانی معرفی شود که پایه‌های اولیه و مستحکمی است برای گسترش کسب روزافزون بازارهای هدف و رشد صادرات غیر نفتی که آثار پربهای آن در آینده بیشتر پدیدار خواهد شد.

 

وی افزود: صادرات محصول تختال در شرکت فولاد هرمزگان از سال 1391آغاز شده و تا کنون روندی رو به رشد را طی کرده است، به طوری که میزان صادرات در سال 92 به نسبت سال اول رشد 36 درصدی و در سال 93 نیز افزایش 5 برابری را نسبت به سال 91 نشان می دهد.
 

 
وی در پایان ضمن تبریک این موفقیت به مدیریت عالی و کارکنان شرکت فولادهرمزگان اظهار امیدواری کرد: در راستای اعتلای نام ایران همواره شاهد موفقیت های شرکت در حوزه صادرات باشیم.

 

در پایان مراسم از 14 صادر کننده نمونه، 5 صادر کننده برتر و همچنین خادمان نمونه در امر صادرات غیر نفتی استان هرمزگان با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

 

 این مراسم با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، معاونان استاندار، مدیرکل خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در سالن همایش مرکز آموزش و پژوهش استانداری هرمزگان برگزار شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران