بدنه کوره قوس الکتریکی ناحیه فولاد سازی سبا بومی سازی شد

بدنه کوره قوس الکتریکی ناحیه فولاد سازی سبا بومی سازی شد

بدنه کوره قوس الکتریکی فولاد سازی سبا به عنوان یکی از قطعات استراتژیک این واحد، با کیفیت بالا و 50 درصد صرفه جویی اقتصادی نسبت به خرید خارجی، با مشارکت سازندگان داخلی کشور بومی سازی شد.

 

به گزارش استیل پدیا، کارشناس قطعات یدکی ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد کشور در راستای عمل به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، باتوجه به تنوع تجهیزات، ماشین آلات و قطعات یدکی و مواد مورد نیاز خطوط تولید خود، این سیاست را سرلوحه کار خود قرار داده و بار دیگر توانست با تکیه بر دانش و تجارب خود و استفاده از توانمندیهای سازندگان داخلی و با بومی سازی بدنه کوره قوس ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا به این مهم دست یابد.

 
ایمان مکوندی افزود: وزن تقریبی این تجهیز 50 تن است و با استفاده از این بدنه، عملا تولید و نگهداری 170 تن فولاد مذاب در کوره قوس الکتریکی سبا میسر می گردد.

 

کوره شماره 8 فولاد سازی فولاد مبارکه افزایش ظرفیت یافت

 
مدیر توسعه نواحی آهن سازی و فولاد سازی این مجموعه صنعتی نیز اظهار کرد: در این پروژه موفقیت آمیز عملیات تست و راه اندازی کوره روز 10 شهریور سالجاری با موفقیت پایان یافت و این کوره وارد سیکل تولید شد.

 
مهرداد عبدالرحیم زاده افزود: با تغییر شکل کلی بدنه این کوره و انجام سایر اقدامات مورد نیاز، زمان ذوب گیری کاهش و تعداد ذوب روزانه افزایش می یابد. وی ادامه داد: بمنظور افزایش تولید در ناحیه فولاد سازی و دستیابی به تولید 7.2 میلیون تن فولاد خام در سال، پروژه های مختلفی تعریف شد که یکی از آنها اصلاح اساسی کوره های قوس الکتریکی بود.

 
وی ادامه داد: در این پروژه ترانسفورماتور 140 تا 160 مگاولت آمپر، بازوهای جدید نگهدارنده الکترود، تجهیزات و قطعات سیستم هیدرولیک، بخشی از تابلوهای اتوماسیون و ابزار دقیق و سیستم کنترل کننده و دیگر بخشهای مرتبط در جای خود اصلاح شده و یا ارتقا یافتند.

 
رییس اجرای پروژه های فولاد سازی نیزدر این ارتباط گفت: برای اجرای این پروژه، برنامه تفصیلی فشرده تهیه و در یک دوره توقف دو ماهه کوره 8 که از 6 تیرماه امسال شروع شد، ابتدا کلیه تجهیزات قبلی دمونتاژ و از محل تخلیه، سپس فعالیت های اجرائی بصورت موازی شروع شد.

 
محمد حسین خرمی اضافه کرد: با انجام اصلاحات فوق الذکر روی این کوره، بدنه آن بصورت کلی تغییر شکل داده شده و ظرفیت آن از 180 به 200 تن افزایش یافت.فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6 میلیون تن ورقهای فولادی بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران