تحلیل قیمت میلگرد درسال 94

تحلیل قیمت میلگرد درسال 94

کاهش ساخت و ساز در بخش مسکن و رکود در پروژه‌های عمرانی تقاضا برای استفاده از میلگرد را کاهش داده و قیمت آن را در سطح پایینی قرار داده است.

 

به گزارش استیل پدیا بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت میلگرد در چند وقت اخیر روند رو به نزولی را کرده و با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

 
کارشناسان بر این باورند که تعطیلی برخی پروژه‌ها یبزرگ عمرانی در کشور و رکود در ساخت‌وسازها سبب شده تا تقضا برای مصرف این محصول کاهش یابد و قیمت آن را در بازار بشکند.

 

در همین زمینه لطف‌علی بخشی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه و تحلیلگر بازار فلزات در مورد علت کاهش قیمت میلگرد می‌گوید: میلگرد فلزی است که یکی از اصلی‌ ترین مصرف او در ساختمان است که در حال حاضر این فلز در چند وقت اخیر با کاهش قیمت رو به رو شده است.

 

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر ساخت‌وساز است اما نسبت به گذشته کاهش یافته است و دلیل آن هم این است که، مردم پولی ندارند که برای خرید مسکن اقدام کنند.

 

بخشی می‌افزاید: یکی دیگر از علل کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی نبود تقاضا دانست چراکه عرضه زیاد است اما با توجه به کاهش تقاضا قیمت تعادلی به پایین ترین سطح خود رسیده است.

 

او می‌افزاید: در چند سال گذشته به دلیل ساخت و ساز مسکن مهر و پروژه‌های عمرانی تقاضا آهن و میلگرد بسیار زیاد بود و به‌ خصوص میلگرد تقاضای زیادی داشت و قیمت‌ها هم آن موقع برای عرضه کننده به صرفه بود.

 

بخشی در مورد دوره آقای احمدی‌نژاد ادامه می‌دهد: در دولت قبل با توجه به افزایش قیمت نفت و بی اعتنایی مسولین به عواقب بیماری هلندی، دولت به هر منطقه‌ای که می‌رفت کلنگ پروژه‌ای را به زمین می‌زد به همین خاطر اکنون صدها طرح نیمه تمام روی زمین مانده و پولی هم برای تکمیل آن وجود ندارد.

 

او با اشاره به کمبود منابع در دولت فعلی افزود: میلگرد یکی از اجزای اصلی مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان است که در حال حاضر با کاهش قمیت روبه رو شده است. در سال گذشته و در سال 1392 شاهد کاهش پروانه‌های ساختمانی بودیم که ساخت و ساز ساختمان بسیار کم شد و این امر باعث شد که قیمت میلگرد، آهن و سیمان کاهش پیدا کند.

 

بخشی در مورد پیش‌ بینی قیمت میلگرد افزود: در حال حاضر که در ما مذاکرات به توافق رسیدیم راه صادرات ما بازتر خواهد شد، البته ما الان هم صادرات به کشور عراق داریم اما با توافقات راه صادرات و واردات ما بیشتر خواهد شد. از این رو به نظر می رسد قیمت آهن و میلگرد در چند ماه آینده روند نزولی خواهد شد و ما شاهد کاهش قیمت این فلز خواهیم بود، اما در سال آینده رونق بازار ما بهتر خواهد شد. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران