نگرانی آهن‌فروشان از قیمت آینده آهن در بازار

نگرانی آهن‌فروشان از قیمت آینده آهن در بازار

سکوت در بازار آهن کشور فراگیر شده و فعالان این بازار در کنار کاهش تقاضا از نزول بی رویه قیمت آهن نیز ابراز نگرانی می‌کنند.

 

به گزارش استیل پدیا ، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت آهن در چند ماه اخیر روند نزولی به خود گرفته و روز به روز ارزان‌تر می‌شود که دلیل آن افزایش عرضه و کاهش تقاضا به خاطر رکود در ساخت‌وسازها عنوان شده است.

به گفته فعالان بازار، قیمت آهن در چند ماه اخیر به طور محسوسی روند کاهشی به خود گرفته تاجایی‌که فعالان در این حوزه از بی‌تحرکی بازار و پایین آمدن سطح فروش، نسبت به آینده ابراز نگرانی می کنند.

 

میثم قاضی‌لو، یکی از فعالان بازار آهن، در مورد علت کاهش قیمت آهن می گوید: علت کاهش قیمت آهن به دلیل رکود در بازار بین‌المللی سنگ‌آهن و کاهش صادرات این محصول رخ داده است. چرا که این موضوع خود نشان دهنده رکود شدید تولید در کارخانه‌های فولاد دنیاست.

او ادامه می‌دهد: قیمت آهن در چند سال پیش روند افزایشی به خود گرفت و به مرز دو هزار 800 تومان در هر کیلوگرم نیز رسیده بود که این موضوع سبب شده بود تا عرضه کنندگان فولاد و انواع محصولات فولادی با توجه به این قیمت طرح های توسعه‌ای خود را شروع کنند و بتوانند امتیازاتی را در اختیار کارکنانشان قرار دهند.

 

قاضی‌لو می‌افزاید: یکی از دلایل افزایش قیمت آهن در چند سال گذشته این بود که، پروژه مسکن مهر کلید خورد و برای ساخت این ساختمان‌ها به آهن و میلگرد زیادی احتیاج داشتند و خرید آهن در آن زمان بازار داخلی بسیار خوبی را داشت.

او می‌گوید: قیمت هر کیلوگرم آهن هم اکنون به یک هزار و 510 تومان رسیده است و یکی از دلایل داخلی کاهش قمیت آهن نبود تقاضا به دلیل کند یا تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی است که این موضوع کاهش قیمت میلگرد را نیز در پی داشته است.

 

قاضی‌لو در مورد پیش‌بینی قمیت آهن می‌افزاید: در چند ماه آینده نیز باز شاهد کاهش قیمت آهن خواهیم بود و به نظر من قیمت آهن به زیر یک هزار و 500 تومان نیز خواهد رسید و ممکن است به محدوده یک هزار و 200 تومان هم برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران