رییس خانه صنعت و معدن ایران

وزارت صنعت در مورد برنامه راهبردی، از ما نظر نخواست!

 وزارت صنعت در مورد برنامه راهبردی، از ما نظر نخواست!

خانه صنعت، معدن کمیته ای در سراسر کشور برای سرعت بخشیدن به اصلاح این سند راهبردی تشکیل داده تا ایرادات آن مشخص و اعلام شود.

 

به گزارش استیل پدیا سید عبدالوهاب سهل آبادی اظهار داشت: در مورد برنامه راهبردی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اعلام صنایع خودرو سازی، فولاد، نساجی، سیمان و ... به عنوان صنایع پیشرو نه تنها پیش از تدوین آن از خانه صنعت، معدن و تجارت مشورتی گرفته نشد بلکه پس از انتشار و رسانه ای شدن آن برنامه را برای اصلاح به ما ابلاغ کردند!

 

وی ادامه داد: در این راستا خانه صنعت، معدن کمیته ای در سراسر کشور برای سرعت بخشیدن به اصلاح این سند راهبردی تشکیل داده تا ایرادات مشخص و اعلام شود.

 

رییس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه تا هفته آینده نظرات رهنمودی خود را مطرح می کنیم گفت: البته ما نامه ای به وزارت صنعت ارسال کردیم و گله مندی خود را اعلام کردیم که چرا در این سند توجهی به تشکل ها و واحدهای کوچک و توسط نشده است؟

 

برخی از ایراداتی که به برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته می شود این است که در این سند استراتژیک به صنایع کوچک توجهی نشده و صنعت فولاد که با ظرفیتی پایین در کشور فعال است و بی آبی مشکل عمده این صنعت محسوب می شود چرا به عنوان صنعت پیشران مطرح شده است ؟

 

همچنین صنعت تایر و تیوپ که کلیه مواد اولیه آن وارداتی است چه رتبه ای برای پیشران شدن صنایع داشته است ؟ همچنین برخی از کارشناسان معتقدند که صنعت خودرو سازی کشور صنعت موفقی نبوده و نباید در این سند به این صنعت تا این حد بها داده می شد.

 

به نظر می رسد تنها صنایعی که در این برنامه راهبردی به درستی لحاظ شده اند لوازم خانگی، نساجی و کاشی و سرامیک بوده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران