دکتر مهدی کرباسیان خبر داد

دولت همه تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار می گیرد

 دولت همه تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار می گیرد

روز سه شنبه دهم شهریور با پهلوگیری 2 فروند شناور «تالنت» برای بارگیری 65 هزار تن سنگ آهن از ایران به مقصد چین و شناور «ترانس اسپرینگ» برای تخلیه 55 هزار تن گندله از مقصد بحرین به ایران در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، طرح توسعه اسکله این منطقه رسما به بهره برداری رسید.

 

به گزارش استیل پدیا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مراسم افتتاح رسمی این طرح که با 560 میلیارد ریال برای آن هزینه شده با حضور دکتر مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو، مقامات محلی و نمایندگان مجلس برگزار شد.

 
در این مراسم، دکتر کرباسیان تاکید کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت های توسعه ای بسیاری است که دولت در نظر دارد برای توسعه این استان همه تلاش خود را به کار گیرد. وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای سرمایه گذاران به خصوص در بخش صنایع انرژی بر، مزیت های بسیاری دارد و صنایع آلومینیوم از جمله آنهاست.

 
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دسترسی به منابع عظیم گازی، این منطقه را برای تولید فلز استراتژیک آلومینیوم، مناسبِ سرمایه گذاری کرده است. در زمینه تامین آلومینا، به تازگی قرارداد بهره برداری از معادن بوکسیت گینه با ذخیره 600 میلیون تن به مدت 25 سال تمدید شده است.

 
وی درباره تامین برق مورد نیاز صنایع در این منطقه گفت: 2 نیروگاه به ظرفیت 800 مگاوات در دست ساخت است که یک نیروگاه 500 مگاواتی تا 12 ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

 
کرباسیان اظهار داشت: منطقه ویژه پارسیان به تازگی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع انرژی بر بسترسازی شده و آماده همکاری واگذاری زمین به سرمایه گذاران است.

 
رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره ذخایر معدنی کشور خاطرنشان کرد: ایران دارای 700 میلیارد دلار ذخیره قطعی معدنی است که با اجرای طرح های اکتشافی جدید، پیش بینی می کنیم این رقم تا 2 برابر افزایش یابد. هم اکنون با اکتشافات جدید صورت گرفته، به250 میلیون تن سنگ آهن، 150 میلیون تن زغال سنگ و 30 تن ذخیره قطعی طلا دست پیدا کرده ایم.

 
وی افزود: توسعه صنایع معدنی، مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است و دولت در تلاش است ارزش افزوده ذخایر معدنی را با توسعه صنایع معدنی افزایش دهد. هم اکنون در دنیا از هر واحد ماده معدنی در چند چرخه تولید، تا 3 برابر محصولات معدنی استحصال می شود.

 
کرباسیان با اشاره به توافق انجام شده با کشورهای 5+1 -که به لغو تحریم های ظالمانه منجر خواهد شد- درباره گفت و گوهای صورت گرفته با کشورهای توسعه یافته، تصریح کرد: در این گفت و گوها همواره اعلام کرده ایم خواسته ما انتقال دانش فناوری و تکنولوژی و جذب سرمایه است و صرفا به ورود ماشین آلات و پیمانکاری محدود نخواهد شد.

 
در این مراسم، دکتر جادری، استاندار هرمزگان نیز از تلاش های دولت و ایمیدرو برای توسعه منطقه قدردانی کرد و فعالیت طرح های اقتصادی در منطقه را باعث اشتغال جوانان در این استان دانست.

 
وی اظهار امیدواری کرد: واحدهای صنعتی استان به موازات امور اقتصادی و طرح های توسعه ای، به مسائل اجتماعی، خدماتی و فرهنگی نیز توجه بیشتر نشان دهند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران