دبیرکل انجمن صادرکنندگان

تولید صادرات محور نیاز ضروری کشور است

تولید صادرات محور نیاز ضروری کشور است

دبیرکل انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی ایران گفت: تولید صادرات محور نیاز ضروری کشور است تا بواسطه این تولیدات امسال و برای اولین بار، تراز تجاری بدون اتکا به نفت مثبت شود.

 

به گزارش استیل پدیا رحمان پورقربان افزود: امروز بازارهای بسیار خوبی در اطراف کشور وجود دارد که به محصولات و تولیدات ایران با توجه به همین شرایط موجود نیاز دارند، بنابراین تولید کنندگان باید عزم خود را برای تولید هرچه بیشتر و بهتر جذب کنند.

 
وی تاکید کرد: هرچه تولید، رونق بیشتری داشته باشد علاوه بر ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان، جایگاه صادراتی کشور در دنیا ارتقا خواهد یافت.

 
پورقربان تصریح کرد: تولید صادرات محور بسیاری از مشکلات را برطرف و کشور را در رسیدن به آرمان های خود موفق تر خواهد ساخت.

 
دبیرکل انجمن صادرکنندگان ایران با اشاره به اینکه اکنون تولید از وضعیت مناسبی برخودار نیست و بسیاری از کارخانجات یا تعطیل شده و یا نیمه تعطیل ادامه فعالیت می دهند، گفت: تعدادی از کارخانجات نیز که همچنان فعالیت دارند با ظرفیت کامل کار نمی کنند زیرا سرمایه لازم را در اختیار ندارند.

 
وی با تاکید بر اینکه اکنون صنایع نیازمند تزریق سرمایه هستند، افزود: اگر بتوان با توجه به شرایط جدید جذب سرمایه کرده واین سرمایه ها را به سمت صنایع کوچک هدایت و آن ها را احیا کرد، ایران خواهد توانست جایگاه والایی را در منطقه از نظر صادرات کسب کند.

 
پورقربان اظهار داشت: کسب موفقیت در توافقات بین المللی موجب خواهد شد سرمایه ها به سمت ایران سرازیر شود لذا باید تلاش کرد این سرمایه ها تنها به سمت صنایعی مانند پتروشیمی، نفت، گاز و معادن سوق داده نشوند.

 
این فعال صنعتی ایران گفت: باید سرمایه های خارجی را به سمت صنایع کوچک تر هدایت کرده و این صنایع نیز خود را برای جذب سرمایه ها آماده و از آن در جهت تولید کالاهایی که بتوان صادر کرد، استفاده کنند.

 
وی تاکید کرد: باید از فرصتی که توافقات بین المللی ایران در اختیار کشور قرار می دهد حداکثر استفاده را برای جذب سرمایه گذاری و هدایت آن به سمت صنایع کنیم تا تولید بتواند راه نجات کشور باشد.

 

بهره وری پایین آفت تولید

 
پورقربان با بیان آنکه اکنون بهره وری در حد بسیار پایینی است، گفت: این موضوع آسیب جدی برای تولید است. دبیرکل انجمن صادرکنندگان تصریح کرد: باید رسانه ملی و سایر رسانه ها آموزش های لازم برای ارتقاء بهره وری را در دستور کار خود قرار دهند زیرا بهره ور شدن نیاز ضروری است. وی گفت: رسانه ها باید به کارگران و کارکنان این آموزش را بدهند که هرجا مشغول به کار هستند، واقعا کار کنند و زمان کار را برای امور دیگر صرف نکنند.

 
پورقربان با تاکید بر اینکه میانگین بهره وری در کشور بالا نیست، افزود: اکنون راندمان کار کارگران حدود یک تا دو ساعت است و در بخش اداری نیز تاسف بار است.

 
دبیرکل انجمن صادرکنندگان با بیان آنکه باید راندمان کار را افزایش داد، تصریح کرد: یکی از راهکارهای آن ایجاد رضایت در کارگران با افزایش سرمایه گذاری در صنایع است.وی افزود: سرمایه گذاری در صنعت باعث خواهد شد این صنایع دیگر نیازی به استفاده از منابع بانکی با بهره بالا نداشته و از این رو دستمزد کارگران را به موقع تعیین کنند تا کارگر راغب شود بهتر کار کند.

 
پورقربان گفت: هرچه میزان بهره وری افزایش یابد کیفیت تولید نیز بالاتر خواهد رفت و تولید به رونق خواهد رسید. دبیرکل انجمن صادرکنندگان ایران ابراز امیدواری کرد: امسال تراز تجاری ایران بدون اتکا به نفت مثبت شود و ایران به جایگاه شایسته خود در صادرات دست یابد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران