بزرگترین فولاد ساز چینی امسال چقدر سود کرد؟

بزرگترین فولاد ساز چینی امسال چقدر سود کرد؟

سود کارخانه بائو استیل چین با وجود کاهش قیمت فولاد و رکود موجود در بازار افزایش یافت.

 

سود در شرکت دولتی بائواستیل چین در نیمه نخست سال جاری میلادی به میزان کمی افزایش یافت.

 

این اتفاق زمانی رخ داد که باوجود درآمدهای پایین و کاهش قیمت های فروش، هزینه های تولید از یک سال قبل 20 درصد کاهش یافت.

 

سود این شرکت در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 0.65 درصد افزایش یافت و به 3.2 میلیارد یوان معادل 500 میلیون دلار رسید البته این درحالی است که از درآمدهای آن در این مدت 17.2 درصد کاسته شده و به 80.77 میلیارد یوان رسیده است.

 

تولید فولاد خام بائواستیل نیز در این مدت 1.4 درصد کاهش یافته و به 10.99 میلیون تن رسیده است درحالی که این شرکت در مدت مشابه سال قبل بالغ بر 11.15 میلیون تن فولاد خام تولید کرده بود.

 

بائواستیل و دیگر تولید کنندگان فولاد چین درحال مبارزه با ظرفیت های مازاد تولید فولاد و رشد کند تقاضا بویژه از بخش خودرو هستند که سبب کاهش 17 درصدی قیمت های فروش آنها شده است.

 

ما حاشیه سود هرچند پایین بائواستیل به معنای آن است که این شرکت نسبت به دیگر تولید کنندگان فولاد چین عملکرد بهتری داشته است.

 

برنامه ریزان اصلی کشور چین (کمیسون ملی توسعه و اصلاحات جمهوری خلق چین : NDRC) می گویند، 43 درصد کارخانه های بزرگ تولید فولاد چین اعلام کرده اند که از ژانویه تا ژوئن 2015 مبلغی معادل 21.68 میلیارد یوان از دست داده اند.

 

فولادسازی چونگ کینگ (Chongqing ) 2.23 میلیارد یوان، فولاد سازی Jiuquan   1.53 میلیارد یوان، فولادسازی Maanshan 1.24 میلیارد یوان و فولاد سازی Shougang 223 میلیون یوان از درآمدهای خود را از دست داده اند.

 

اما بزرگترین تولید کننده فولاد چین یعنی فولاد سازی هبی، اعلام کرده که سود ناخالص ناشی از تجارت فولاد آن در شش ماهه نخست امسال 2 درصد رشد داشته است.

 

بخش خدمات سرمایه گذاری آژانس رتبه بندی Moody، گفته که سودآوری بائواستیل به دلیل محصولات داخلی هم رده و مدیریت هزینه ها، نسبت به دیگر فولاد سازان قوی تر بوده است.

 

بائواستیل تنها تولید کننده فولاد تخت است که 50 درصد فولادهای مخصوص خودرو را در چین تولید می کند.

 

شرکت تحقیقاتی Morningstar آمریکا نیز می گوید، اما ممکن است تسلط این شرکت به چالش کشیده شود چراکه رقبای آن شامل فولاد سازی Wisco و فولادسازی Anshan به فکر ایجاد ظرفیت هایی در خطوط کلاف های فولادی هستند.

 

حدود 40 درصد از درآمدهای بائواستیل از بخش خودرو و لوازم برقی بدست می آید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران