افزایش تولید در استرالیا سنگ آهن را به زیر 50 دلار خواهد کشید

افزایش تولید در استرالیا سنگ آهن را به زیر 50 دلار خواهد کشید

سنگ آهن هنوز بالای 50 دلار مانده است. اما روی آن زیاد حساب باز نکنید.

 

به گفته کپیتال اکانامیکز (Capital Economics)، افزایش دائمی تولیدات سنگ آهن در بزرگترین کشور تولید کننده این ماده، به معنای آنست که قیمت ها تا پایان سال، کاهش می یابد.

 

این موسسه تحقیقاتی انگلیسی، به جمع بانکهایی ملحق شد که پیش بینی کاهش قیمت برای سنگ آهن داشتند، همچون گلدمن ساکس (Goldman Sachs Group) و یو بی اس گروپ (UBS Group).

 
بنا بر تحلیلی که کپیتال اکانامیکز ارائه داده است، قیمت سنگ آهن تا پایان سپتامبر به 50 دلار بر تن و تا پایان سال نیز به 45 دلار بر تن تنزل خواهد کرد.

 
سنگ آهن با عیار 62 درصد روز جمعه تا حد 3.9 درصد افزایش قیمت یافت و به بهای 56.04 دلار بر تن بالغ شد. این رقم از قیمت ماه گذشته 4.9 درصد بالاتر بود. لازم به ذکر است که قیمت این ماده پیش نیاز صنعت فولاد در 8 جولای به کف 44.59 دلاری رسیده بود.

 
علت این کاهش های پیش بینی شده در بهای سنگ آهن، شرایط عرضه این ماده معدنی در استرالیاست که همچنان از سوی تولید کنندگان در حال صعود است. حتی در شرایطی که نیاز فعلی چین، بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن، کاهش یافته است، شرکتهای بزرگی همچون ریوتینتو (Rio Tinto Group) و بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton) در تلاشند با افزایش حجم تولید، هزینه های هر واحد از استخراج را پایین بیاورند. این اقدام شرکت ها، به اشباع کنونی بازار مواد معدنی دامن میزند.

 
گلدمن ساکس برای سه ماهه آخر 2015، قیمت 48 دلار بر تن را پیش بینی کرده است. در حالیکه کلارکسون پلیتو (Clarksons Platou Securities) بدبین تر است و برای سنگ آهن انتظار بهای 40 دلاری را میکشد. یو بی اس نیز میانگین قیمت را در نیمه دوم سال 2015 با رقم 51 دلار بر تن ارزیابی میکند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران